#1 Skrevet Mai 21, 2015 Til dere med overlading og erfaring med 02a gearkasser......hvor mye moment kan jeg forvente at den tåler? Kjører 12V VR6 med 02a og Peloquin LSD. Sachs power clutch. Originale drivaksler. Vet det avhenger av bruk. Har dere noen erfaringer å dele? Fikk litt dilla på street legal drag her i vår og vurderer VF engineering stage 2 kompressor kit som skal gi 280hk og 340Nm. Er det verd å prøve med det oppsettet jeg har eller er det 02m kasse som gjelder (noe som vil koste flesk mtp ny kasse, LSD, clutch, drivaksler, giroverføring mm)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2015 finnes ingen fasit. det er for mange variabler. kjørestil bl.a momentkurve osv spiller alle inn.. mange raser girkassene fort. mens andre bare varer og varer. trur nok 280hk og 340nm skal gå helt fint om du ikke river i vegen på bar asfalt. er vel noen moment spesifikasjoner ute å går. men på ei 20 år gammal kasse så skal man ikke banne på at de er riktige lengre min 02C kasse tålte iallefall vill sprint på min 16v Turbo på over 1.2 bar trykk. og det er vel i området 300-350nm en plass når det kommer til 02M så er vel dette ei 4motion girkasse? er det ikke 02Q som er fwd versjonen? (jeg kan fort ta feil her) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2015 finnes ingen fasit. det er for mange variabler. kjørestil bl.a momentkurve osv spiller alle inn.. mange raser girkassene fort. mens andre bare varer og varer. trur nok 280hk og 340nm skal gå helt fint om du ikke river i vegen på bar asfalt. er vel noen moment spesifikasjoner ute å går. men på ei 20 år gammal kasse så skal man ikke banne på at de er riktige lengre min 02C kasse tålte iallefall vill sprint på min 16v Turbo på over 1.2 bar trykk. og det er vel i området 300-350nm en plass når det kommer til 02M så er vel dette ei 4motion girkasse? er det ikke 02Q som er fwd versjonen? (jeg kan fort ta feil her) 02M fra V6 4 motion ja.DRP er vel koden. Bygge om til FWD med kit fra http://www.ebay.ie/itm/Umbaukit-02M-6Gang-4motion-Getriebe-VR6-R32-16V-turbo-/251274348565 eller http://www.epytec.de/motor-und-getriebetuning/02m-6-gang-getriebe/3140/6-gang-02m-getriebe-allrad-umbau-2wd-front-antrieb-vr6-r32-golf-1-2-3-4-turbo?c=1823 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2015 finnes ingen fasit. det er for mange variabler. kjørestil bl.a momentkurve osv spiller alle inn.. mange raser girkassene fort. mens andre bare varer og varer. trur nok 280hk og 340nm skal gå helt fint om du ikke river i vegen på bar asfalt. er vel noen moment spesifikasjoner ute å går. men på ei 20 år gammal kasse så skal man ikke banne på at de er riktige lengre min 02C kasse tålte iallefall vill sprint på min 16v Turbo på over 1.2 bar trykk. og det er vel i området 300-350nm en plass når det kommer til 02M så er vel dette ei 4motion girkasse? er det ikke 02Q som er fwd versjonen? (jeg kan fort ta feil her) 02C, er det "syncro"- utgaven av 02A? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2015 02C, er det "syncro"- utgaven av 02A? Korrekt, det er det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2015 02a og Peloquin LSD. Sachs power clutch. Originale drivaksler.... Det går fint med VF stage 1-2 eller 3. Hvis det er organisk vanlig Sachs sport clutch du har, så er den det svakeste på oppsette. Jeg har selv brent en slik clutch med 02A og Peloquin for ca 10 år siden. Dette med turbo på rett over 1 bar. "Mye" mer moment en med kompressor. Husk skikkelige motor/gir fester. PS: Både 02M og 02Q fåes både i 4wd og fwd. 02Q er en nyere 02M. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...