Skifte av glødeplugger Touran 1,9 TDI 77kw

Anbefalte innlegg

Hei der ute i "space" :)

Jeg skulle skifte glødeplugger. I dag. Får de løs, og skrudd ut, men får dem ikke ut av hullet. Noe tips?

Takknemlig for svar.

Mvh

Paal:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru de fast. Rævkjør bilen litt og prøv igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru de fast. Rævkjør bilen litt og prøv igjen :)

Takker. Det er vel koksing på innerdel. Vi prøver :) Takk igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på en V6 tdi en gang. Skrudde pluggen ut av gjengene men den hang igjen. Skrudde litt annet på motoren og glemte bort at den var løsnet, kjørte avgårde og da spratt den ut etter 1,5 km da jeg hadde kommet opp i ca 80 km/t. Lyden som kom fra motoren etter at pluggen hadde hopet ut av hullet var veldig bråkete. Trodde først at det var en alvorlig mekanisk skade i motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på en V6 tdi en gang. Skrudde pluggen ut av gjengene men den hang igjen. Skrudde litt annet på motoren og glemte bort at den var løsnet, kjørte avgårde og da spratt den ut etter 1,5 km da jeg hadde kommet opp i ca 80 km/t. Lyden som kom fra motoren etter at pluggen hadde hopet ut av hullet var veldig bråkete. Trodde først at det var en alvorlig mekanisk skade i motoren.

Dette har vi gjort på flere av de nyere v6ene for å få løsnet. På de første utgavene så kom de med keramiske glødeplugger (noe de gikk fort bort i fra). Hvis disse skrus ut med mer enn 7nm(?) så knekker de og da sitter du fint i det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.