#1 Skrevet Mai 22, 2015 (endret) Er det defekt hjullager eller knute på høyre side? Blir kraftigere jo høyere bilen løftes(mer vinkel på knute). Høres mer ved venstresving og mindre ved høyresving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2015 Regner med du har sjekket for slakke? Normalt gir vel et lager som er så slitt som det kan høres ut som litt slakke...? Om det ikke er slakke så satser jeg en bolle på knuten skyt meg om jeg tar feil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2015 Ingen slakk å kjenne i lager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2015 Typisk lagerlyd. Trenger ikke nødvendigvis å kjenne slark, før kulene/rullene har skåret seg helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2015 hvis du jekker opp bilen og snurrer på hjulet får du den lyden? Jeg hadde nettopp dårlig hjullager, se på filmen min https://vid.me/ULWY det var ikke noe slakk i min da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2015 Jeg har dårlig knute på c4'en... Type ca 0,5cm slakke inn/ut på dekket;) høres ut som et tog;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2015 Er det defekt hjullager eller knute på høyre side? Blir kraftigere jo høyere bilen løftes(mer vinkel på knute). Høres mer ved venstresving og mindre ved høyresving. Artig film. Er ikke vant til å høre lyden derfra. Høres ut som lagerlyd. Understøttes av at lyden øker ved motsatt sving når lager får mer belastning. Jeg ville kjent om det er slakk i knute ved å trekke aksel inn og ut, opp og ned. Hvis ingen slakk er det ennå mer sannsynlig at det er lager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2015 Tror også mer og mer på lager, og ja det er mer ulyd på h.side, når hjulet snurres rundt, enn på v.side. Utrolig hva GoPro satt fast på bremsecalipter klarer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 24, 2015 den enkleste måten og sjekke lager på er å løfte opp hjulet fra bakken og snurre på det. Kjenn da på de øvre bærekulene så vil de vibrere når hjulet snurrer. Trenger ikke snurre fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2015 Alt tyder på lager. Er det noen som har skiftet hjullager på denne biltypen? Hvor mye må demonteres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 26, 2015 Tror det er senterbolt på drivaksel, og så sitter selve navet i 4 torx skruer. Mener det er likt på som på denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 26, 2015 Tror det er senterbolt på drivaksel, og så sitter selve navet i 4 torx skruer. Mener det er likt på som på denne ikke torx men 12kant. 12 mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 26, 2015 ikke torx men 12kant. 12 mm Jepp. Tenkte litt feil der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 26, 2015 Det er helt klart lyd fra lageret, en drivknute vil knatre, ikke male. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 9, 2015 Takk for tipsene. Hjullager skiftet. Alt i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 9, 2015 Takk for tipsene. Hjullager skiftet. Alt i orden. Bra:) Har ikke tall på hvor mange slike jeg har byttet! Møkkalagere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...