Metallrør ut fra topplokk er løst, diffen bak er på titt og ofte, audi rs2

Anbefalte innlegg

Hei.

Har to ting jeg lurer på om andre kanskje har noen svar på: Dette gjelder '95 audi rs2

1. Den 90grader lille metallrøret i den røde rundingen sitter helt løst, kan ta den ut og inn. Dette skal vel gjerne sitte fast og være tett?

Hva skal den eventuelt festes med?

rørtopp.jpg

2. Det virker som det bryter i bakhjulene i krappe svinger (i 1-2.gir hastigheter, ut fra parkeringsplass f.eks), som om diffsperra er skrudd på. Men noen ganger så merker jeg ingenting, og så kommer det tilbake igjen.

Knappen i midtkonsollen til sperra har jeg aldri brukt, men virker nesten som den står på uansett, litt av og på. Hastighet virker ikke som det har noe å si.

Håper noen vet noe om om dette :)

På forhånd takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om enveis ventilen/ventilene på vakuumslangene til diffen er defekte dårlige så vil vel diffen kunne fungere av og på som den selv vil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke vært så mye borti det der, så er ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men da har jeg noe å sjekke ihvertfall.. så får jeg eliminert feil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da kjøpt nye enveisventil til diffen, og det ser ut som det løste problemet.

da gjenstår første spørsmålet da..

Er det noen med 5'er motor som kanskje kunne sett på sin hvordan det røret er festet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare presset inn. Ikke verre enn å rengjøre skikkelig, og montere med noe god kvalitet epoxy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.