Valse hjulbuer, eller kjøpe smalere dekk?

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Sliter med subbing i hjulbuene mine foran. Gjelder i svinger med litt skarp karakter, ved høy fart i litt skarpe svinger og ved på ujevn vei (i svinger).

 

Har gule koni på bilen. Nå kjører jeg 225/35-19.

 

Spørsmålet er da: Skal jeg valse hjulbuene, eller skal jeg sette på 215/35-19 dekk istedenfor? Jeg har to slitte dekk, så det er mer fornuftig å bruke 3.000 på 2 nye dekk, enn 1.500 på valsing av hjulbuene.

 

Hvordan er det med dere andre med Golf IV og god senk, sliter ikke dere med subbing?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

 

Sliter med subbing i hjulbuene mine foran. Gjelder i svinger med litt skarp karakter, ved høy fart i litt skarpe svinger og ved på ujevn vei (i svinger).

 

Har gule koni på bilen. Nå kjører jeg 225/35-19.

 

Spørsmålet er da: Skal jeg valse hjulbuene, eller skal jeg sette på 215/35-19 dekk istedenfor? Jeg har to slitte dekk, så det er mer fornuftig å bruke 3.000 på 2 nye dekk, enn 1.500 på valsing av hjulbuene.

 

Hvordan er det med dere andre med Golf IV og god senk, sliter ikke dere med subbing?

 

 

Høres vel mest fornuftig ut å kjøpe smalere dekk hvis du ikke øsnker samme dekk dim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SLiter du med den dekkdimen er det innpresset på felgen som er "feil". Skulle du byttet alle dekka hadde jeg nok kjøpt 215/35, men det kan være en dyr løsning dersom du blir stopt i teknisk kontroll med forskjellig dim forran og bak :)

 

Vals i veg sier jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SLiter du med den dekkdimen er det innpresset på felgen som er "feil". Skulle du byttet alle dekka hadde jeg nok kjøpt 215/35, men det kan være en dyr løsning dersom du blir stopt i teknisk kontroll med forskjellig dim forran og bak :)

 

Vals i veg sier jeg!

 

Hmm, jeg kjører allerede med forskjellig dim, så det gjør ikke noe. Har 225/35 foran og 235/35 bak. Det er de 235 dekka som er slitte, så det blir i såfall 215 foran og 225 bak.

 

Men det er rart om innpresset er feil da, mener det er 38 i innpress på dem. Bak må jeg ihvertfall space ut 1-1,5 cm dersom jeg vil ha felgene i kant med skjermene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

38 i innpress og så tar de borti ytterkanten? Sikker at det ikke er noe annet som tar borti? Jeg fikk på senk og hjul igår og da tok av alle rare ting bremseklossene borti felgen, så jeg måtte slipe bremseklossen litt til for å få plass :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke se bort fra at det kan være noe annet også. Men jeg har vrengt ned den ene skjermkanten en gang allerede. Men jeg har også sett at dekket har gått borti godset helt innerst. Tectylen var borte, og en så kun den hvite sinken der. Men jeg gikk ut fra at dette var noe som kom av at jeg kanskje har svingt med maksimalt rattutslag?

 

Ellers kan det kanskje hjelpe å justere hardheten på demperne? Eller, det funker jo bare på returen, så kanskje ikke noe hensikt i det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er innerkant du tar borti vil det ikke hjelpe noe å valse, men da kan det kanskje være at du har for høyt innpress på felgene slik at det du trenger er noen ganske tynne spacere! Jeg tok bittelitt borti innerkant når jeg hadde gamlefelgene, 8,5x18 ET36 med 235/40 dekk så kanskje det er det som skjer hos deg også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er jo verdt og teste. Hva burde jeg ta da? 3 eller 5 mm, blir jo bare sånne jalla/billige spacere. Er vel ikke vits med noen dyre så lenge det er så lite jeg skal space?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei når det er så tynnt så har ikke kvalitet særlig mye å si, eneste du bør passe på er at de kun har boltsirkel 5x100 (og ikke helt universale med 20 hull) og at navåpning er 57,1 mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute og kikket på det igjen. Er i ytterkant det går i, ser ut til at det går litt i på de skruene som fester innerskjermen + akkurat i kanten av den kanten som valses.

 

Da får det bli 215 dekk eller valsing.

 

Takk for forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.