#1 Skrevet Mai 25, 2015 Hei! Jeg har fått anmerkning fra biltilsynet på at det går å trykke (fjærbelastet) rattet 1-2 cm inn mot dashbordet. Dette må jeg utbedre ellers får jeg ikke skilt på bilen ifølge herremannen på biltilsynet. Er dette en mangel eller skal det være sånn? Hva er det som er feil i tilfelle? Har fått svar fra noen her om at det er slik på deres biler også, men er det noen som kan bekrefte at dette er standard og eventuelt ha noe dokumentasjon jeg kan bruke ovenfor biltilsynet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2015 Googlet litt http://www.audi-80-scene.de/forum/index.php?page=Thread&postID=142477 Altså normalt. Kan se ut som om rattstamme for biler med Procon-Ten ikke fjærer, så alternativet kan være å bytte til en slik? Eller (ref post 39 der): "Ved påsveiset ring bak øvre støttelager der hvor rattlås sitter skal det være 3mm luft/bevegelse. Ved å sette inn et avstandsstykke der og så justere klemme på hardyskive til "nullstilling" (.....forsvinner slakken). Vet ikke om dette hjelper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2015 min 1985 mod ur har ikke fjæring, sjekka akkurat. Er vel heller ikke noe procon-ten på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2015 Kan disse bildene hjelpe? http://www.audi-80-scene.de/forum/index.php?page=Thread&postID=380513 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2015 Takk for forslag og info. Skal se mere på dette i morgen. Det er den øverste delen, over delingspunktet, som beveger seg hos meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2015 Tror ikke dette er likt som på min bil. Her er skjøten på rattstammen i normal posisjon Samme plass med inntrykt ratt Bakside av ratt i normalposisjon. Kan såvidt skimte en fjær her. Bakside av ratt når jeg trykker det inn! Det er kun den øverste delen som fjærer og det ser ut som det sitter en fjær i toppen som muliggjør dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2015 Det er slik på min '87 Coupe quattro, og jeg husker at en '86 80 CC jeg eide også var slik. Felles for begge disse er at det blir lyd i tuta når jeg trykker inn rattet... Var spesielt kult når jeg måtte "stå på bremsa" for å overholde vikeplikten i en rundkjøring en gang, de i den andre bilen må ha trodd jeg var gal! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2015 Da ordnet det seg gitt:) Plukket av rattet og fikk da fjæra og låsskiva i fanget. Denne fjæra er det som holder denne delen av rattstammen på plass. Rettet opp låsskiva og banket den inn på stammen slik at fjæra ble helt stram. All slakke ble borte og sorgene er slukket:) Glemte selvsagt å ta bilder...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2015 Det var lyd i tuta her også. Dette er også borte nå!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2015 Da skal jeg forsøke å legge dette i en trygg skuff i hukommelsen min, og se nærmere på dette når den delen av restaureringen står for tur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 26, 2015 Da skal jeg forsøke å legge dette i en trygg skuff i hukommelsen min, og se nærmere på dette når den delen av restaureringen står for tur. Bra jeg kan bidra med noe også, du er jo et orakel av opplysninger her på forumet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...