#1 Skrevet Juni 10, 2005 God morgen alle entusiaster. Kjøpte for kort tid siden en a4 1.8 avant m aut (ja, en sirupskrukke....men jeg fikk den til en bra pris). Syntes den ligger veldig høyt på turtall på motorveien. Vel 3000 o/min ved 100 km/t. Sitter liksom å venter på overdriven men det skjer aldri. Noen som har aning om dette er"normalt"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2005 Nå har jeg en manuell, og min ligger vel på nesten 3000 i 100 km/t. Jeg synes også det er høyt, med tanke på at det er en tysk bil og greier, de pleier jo å være Autobahn killers. Når jeg drar på litt mere (135/140, det er 110km/t grense der jeg bor) så kommer den opp i 4000 omdr. og da synes jeg nesten det blir ubehagelig mye motorlyd. Nå er min importert fra Italia, og jeg har en mistanke om at den originalchipen som står i min er tilpasset Italienske veier og kjørestil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2005 Utveksling på girkasse og diff har ingenting med chip å gjøre. Det er slik utveksling det er på A4'en. Enkelt og greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2005 Det vil jo tilsi at denne ikke egner seg så bra på autobahn da, eller hur? Blir jo uutholdelig å ligge i 5. giret i 150, hvin og motorlyd som bare juling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2005 A4 er vel en billigbil i tyskland. Og ingen kjøper 1.8t siden det er en pinglemotor. Det er vel ikke for ingenting at biler med diesel og større motorvolum er mer populære der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2005 God morgen alle entusiaster. Kjøpte for kort tid siden en a4 1.8 avant m aut (ja, en sirupskrukke....men jeg fikk den til en bra pris). Syntes den ligger veldig høyt på turtall på motorveien. Vel 3000 o/min ved 100 km/t. Sitter liksom å venter på overdriven men det skjer aldri. Noen som har aning om dette er"normalt"? og da er konklusjonen......? audi skulle vært en autobahnkiller men det skorter liksom litt hvis jeg når 3000 o/min v/100 km/t?! Er konklusjonen at alt er normalt? Sum av summarum så er det en liten motor=høyt turtall? Eller mangler det noe her? Kanskje på tide at jeg importerer en 1.8t motor, hiver den i bilen,chipper og styrer litt på og så får jeg gjøre opp status?! Skattepenger...kom min vei!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2005 Hva slags girkasser er det som eventuelt går over da? Som er litt annereldes drevet? Da må man vel kanskje bytte bakdiff også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2005 Alle kasser som hører til 1.8 er likens drevet. Altså.. I et land hvor maxfarten er begrenset til 80 (for det meste) hvorfor gidde å lage bråk fordi turtallet i 100km/t er for høyt.. Audi som merke er ingen autobahn-killer. Noen modeller er det, men autobahnkillere er ingenting du tjener penger på i norge. Dersom du kjøper A6 2.8 tiptronic vil du få litt lavere turtall. Men det du spurte om var; er det normalt. Svaret er ja! Dessverre for de som ligger lenge over 100km/t. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2005 Alle kasser som hører til 1.8 er likens drevet Så det går ikke an å bruke kasser fra andre motorer? Det høres jo teit ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...