Bytte bærebru, nedre - venstre foran - bolt går i DSG girkasse - VW Passat 2006 3C

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal bytte nedre bærebru - venstre foran på en VW Passat 2006 (3C), men fremre bærebru bolt har ikke plass til å bli tatt ut p.g.a DSG girkasse. Etter det jeg har lest skal det gå å senke travers/ subframe noen cm, slik at bolt kan trekkes ut under girkasse. Noen som har noe "how to" på dette? Må evt bolter som blir løst byttes ut med nye?

På forhånd takk :)

WP_20150523_001_new2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg gjorde dette så løsnet jeg bare armen som går fra travers til motor/girkasse (den man ser nederst i venstre hjørne på bildet) så kan man dra motor/girkasse framover slik at man akkurat får ut bolten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva manualene sier om bolten. Men det som er helt sikkert er at det kjører tusenvis av A6 og Passat med multilink forstilling, hvor det er byttet til stag med dårlig kvalitet og bolter som er av langt dårligere kvalitet enn gamle orginale brukte.

Jeg ville derfor heller kjørt med den orginalbolten enn å putte på noe som du ikke kjenner kvaliteten på.

Var dette min bil ville jeg gjenbrukt bolten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK - Takk for svar! Skal prøve dette ved neste annledning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke bytte til mindre bolt? Du har heller ikke "multiknirk", 3C DSG er tverstilt og Mcperson forstilling.

Jeg ville prøvd å løsne midtre motorfeste som nevnt og satt en jekk under og løftet motoren i bakkant slik at du får den opp de 2cm du trenger for å få bolten ut.

Bolten er en strekk bolt, så ifl boka skal denne byttes. Får ny på feks møller.

Har personlig brukt bolter omigjen uten problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hvertfall "knirk" :) Samme størrelse på bolt ja. Kjøpte komplett bærearm (nedre) med bærekule, p.g.a av at foringer i arm og kule måtte byttes. Ble litt dyrere, men litt mindre arbeid når en slipper å "presse" i nye foringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.