#1 Skrevet Mai 27, 2015 Som tittelen sier, så har jeg en 1980 Audi 100 c2 L5D, med en 2.0 CN motor (70hk femmer). Den er meget tungstartet, noen ganger må den dras i gang for at den i det hele tatt vil starte. Nye glødeplugger (i fjor, men bilen er ikke brukt), nytt dieselfilter og full tank med ny diesel. Den gløder, har tatt strøm direkte på glødinga for å sjekke at den funker. Ryker med ved oppstart. Når den har fått stått og gått en liten stund går den helt fint, ryker lite, og har helt fin å jevn gange. Starter å går helt fint når den har stått endel timer, men blir like vrang igjen når den har stått ett par dager. Når jeg hadde den på EU kontroll (for å få ei arbeidsliste over arbeidet) skrøyt de av hvor fint og bra motoren gikk, absolutt innafor på utslipp osv. Så jeg lurer egentlig på hva problemet er? Diesel pumpe? Siver det inn luft i systemet en plass? Jeg takker veldig hvis noen har noen bra forslag Har begynte å utbedre feil for å få den på veien igjen, så dette står i første rekke. Forresten så har ikke bilen gått mer enn 140 000km, stått avskiltet siden 1997. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2015 Standard feilen er vel lekkasje på slanger, koblinger og paking på diesel filteret. Pumpa er ikke spesielt flink til å suge luft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...