Bil starter ikke etter egr rens!?

Anbefalte innlegg

Har renset egr og regulatorspjeldet, satt alt tilbake på plass. Startet bilen, lot den gå litt, ga så litt gass, da kom det litt harking og synes at motoren gikk litt slarkete så jeg slo av igjen. Prøvde å starte opp igjen og nå starter den ikke. Prøvde også slå av og på tenningen 4 ganger med 1 min mellomrom.

Må jeg stille in på noe med vcds etter jeg demonterte dette??

Gjelder Golf 6 2.0 tdi

Tørr ikke å prøve å starte opp igjen nå... :(

Batteriet har vært av flere timer i strekk, kan det han noe å si? Virker som alt er blitt resatt?

Bilde av dash med tenning påea1e57ffe1603ce64c620b46a78a2c11.jpg

Esp, ratt, motor og dekk"set" lyser nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

antar at egr må grunninstilles i måleblokker under basic settings i vagcom feks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

antar at egr må grunninstilles i måleblokker under basic settings i vagcom feks.

Det var det jeg også tenkte, prøvde og gjøre noen søk men fant ikke noe ut av det egentlig..

Koblet fra batteriet i 30 min og prøvde og starte mens jeg gasset litt og da startet den!

Har filmet en snutt fra motoren, synes det er litt klikke/banke/klappe-lyd, men vet ikke helt hva eller hvor det kommer fra.

https://vid.me/FgAH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg klarer ikke høre noen lyder på filmen som eg ikke har selv på min.:confused:

Etter du kjører noen meter vil de gule lampene forsvinne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg klarer ikke høre noen lyder på filmen som eg ikke har selv på min.:confused:

Etter du kjører noen meter vil de gule lampene forsvinne

Fikk scannet med vcds først og fant ikke noe feil, bortsett fra gamle gode gasspjeldet fra før jeg renset den, så det ble slettet og det var ikke mer egentlig. Så kjørte jeg en tur og det gikk forsovet bra med motoren.

Jeg er vel lettere paranoid tror jeg, men var jo litt i panikk da den først gikk litt i ugang for så å ikke starte.. Vet ikke hvordan motorn skal høres ut. Nye diesel biler har jo en fin ren motorlyd som jeg har hørt. Har kjørt drøye 75k så den skal vel være litt annerledes i lyden nå. Men en diesel er jo sterk så den skal jo stå på en stund (håper jeg).

Jeg filmet med iphonen under panseret, men det ble egentlig helt dårlig lydkvalitet.: nei :

Fant forsovet ikke ut om noe innstillinger på egr. hadde ikke tilgang til internett nede i garasjen. Bare strømuttak;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.