#1 Skrevet Mai 28, 2015 Hvilken automat kasse er best? Har en s6 avant 2,2turbo automat, Lønner det seg og montere automatkasse fra s6 4,2 v8? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2015 I s6 2.2 sitter det zf4hp19a og i 4.2 sitter det zf4hp24a, der 19 har 300 nm maks og 24 har 400 nm maks. (ca riktig her) Har alltid selv lurt på om det er mulig å montere 4.2 kassa på 2.2. Hvis man bytter hjerne og momentomformer osv så bør det vel være mulig. Da skal det jo også i teorien være uproblematisk å bruke chippet 2.2 også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2015 Vil det si, hvis jeg ikke har hjernen og momentomformer fra v8en, så er det ingen poeng i og bytte kasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2015 Uten hjernen vil den ikke fungere. Tviler på at hjerne fra 2.2 fungerer. Nå vet ikke jeg om det faktisk er noe forskjell på momentomformerne, men jeg vil tippe det. Vet heller ikke om det er momentomformeren eller clutchene inni kassa som pleier å svikte på hp19 kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...