#1 Skrevet Mai 28, 2015 Hei Under nedgiring til tredje i dag hørte jeg en slags dunkelyd/smell fra bilen. Har hatt antydninger til det samme før, men har vært langt i fra så kraftig. Etter dunkelyden, ble det veldig vibrasjon samt. lyden av motoren endra seg. Nesten så man skulle tro det var en liten eksoslekk, men det vibrerer også. Utenfra høres den nokså normal ut på tomgang, men når jeg drar av gårde i 1. rister det fælt. Rister også når jeg gasser litt i fri, men er værst når man setter den i gir og kjører. Når jeg starter motoren kan man noen ganger høre en slags klakking. Noen her som har vært borti noe lignende? Vet det er svært få av disse motorene i A4, men de er vel brukt endel i A6 også. Var innom mekonomen, og de mente det muligens måtte være noe i motor, og frarådet meg å kjøre videre. Jeg tenker å bestille en time hos Møller, for å høre om de har vært borti lignende problem. Noen her som har hatt det samme? Info: A4 B7 3.0Tdi Quattro 2005mod 185000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2015 Kanskje motorfester? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2015 Smalt det som at du kan ha truffet noe under bilen? Jeg ville sjekket det bakre girkasseopphenget for skader og evt se om det ligger steiner på oversiden av det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2015 Har nå snakket med både "Møller teknikker" og andre Audi fantaster som alle mener det er gåent svinghjul. Noe i to-masse svinghjulet har løsnet sier de, som gir vibrasjoner, spesielt når man drar igang. Det smalt fra bilen, ikke av noen steiner eller lignende. Var på bareste asfalten så Var visst et altfor vanlig problem på 2 literne til Audi sa møller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2015 Skal vel være ett uvanlig problem med v6? Det er stort sett forbeholdt 4-syl motorerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 30, 2015 Ja, stemmer som du sier. Men han hadde vært borti V6 med dette problemet også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2015 Noen som har erfaring med K-E Larsson Biltjanst i Årjeng? Vurderer sterkt å ta verksted besøk i Sverige da de jeg vill brukt i Norge er opptatt + at det er vel myye billigere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...