#1 Skrevet Juni 10, 2005 Trenger litt hjelp her. Vindusviskerene mine har begynt å gå veldig treeeeeegt. Bilen er en 2002 A4 1.8 TQ , 78000 km. Går tregt på alle trinnene. Er det noe utvidet garanti på dette problemet? Viss ikke det er så er det veldig dårlig synes jeg, på en bil til nesten 500k ny, så burde vindusvisker motoren holde mer enn 3 år er vertfall min mening ps: jeg bor jo i bergen så de er i mye bruk, men dog..... Takker for alle tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2005 Ja her i Bergen trenger vi VIRKELIG gode viskere, Dette synes jeg virkelig du skal kunne få igjen på garantien. kjøpsloven sier at du skal ha 5 år på produktet så lenge man kan påvise at det er feil på viskeremotoren. jeg regner jo ikke med at du har støtt og dratt i den for og ødelegge. Dette ordner seg sikkert Rass. Hold oss oppdatert på saken da. TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2005 Takker for støtte Thomas! Noen her som har oversikt over garantier som er utvidet på denne modellen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2005 Det er nok viskeroverføringen/viskerramma som har tatt kvelden, ikke veldig uvanlig. Tror ikke det er noen utvidet garanti på det, men det er jo opp til det enkelte verksted å vurdere. Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2005 takk for svar. Noen som vet hva viskeroverføringen/viskerramma eventuelt koster? Noe en lett skifter selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2005 Koster rundt en tusenlapp, ganske kurant å skifte. Av med viskerarmer, ta bort vannavviser, deksel for motorstyreenhet. Må sikkert løsne litt på motorstyreenheten for å komme til. Må nok også grunninnstille viskere etter bytte av ramma. Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2005 Holder med å smøre opp ledda så er den så god som ny igjen. Gjorde det på min for to år siden og virker fremdeles 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2005 Vipp av akslingen som sitter på motoren..løft opp visker-bladene og dra akslingen frem og tilbake..da kjenner du om det er selve mekanismen som er treg.....Tipper på at det er det..!! Som han over her sier kan du prøve å smøre opp ledd/akslingene.... Gjorde det selv på en Golf 4 med samme problem...der var det en pakning som hadde tatt kvelden/vridd seg....akslingen var full av rust/korrosjon....(vanlig prob ifølge en audi-mekaniker...). Bare å pusse ren og fette inn igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2008 Koster rundt en tusenlapp, ganske kurant å skifte. Av med viskerarmer, ta bort vannavviser, deksel for motorstyreenhet. Må sikkert løsne litt på motorstyreenheten for å komme til. Må nok også grunninnstille viskere etter bytte av ramma. Andreas Hvordan grunninnstiller man viskere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 26, 2008 "Fixing Slow Wipers": http://www.audiworld.com/tech/misc44.shtml Grunninnstilling er angitt av noen små horisontale strek i ruta som angir hvor viskerne skal ligge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 5, 2009 Kan trege viskere komme av elektriske problem? Det samme har skjedd med meg, men sammen med en hau med andre elektriske problem! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...