Hvordan best bytte bakre ytre foringer quattro

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å bytter bakre ytre foringer på vogna. Jeg får dem ut, men elegant er det ikke.

Noen som har tips på hvordan disse enklest tas ut?

Foreløpig så har jeg først vridd av den indre metallhylsen på ene siden, presset så ut den andre. Saget snitt i ytre hylser og brukt meisel og hammer for å få deformert/slått dem ut.

foringerbak.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan kanskje være til hjelp, helt etter reodor-metoden:

Selvsagt litt rustløser eller noe i en dag eller to.

Gjenge opp i hver side, blinde den ene siden med blindplugg/bolt, så en hydraulisk slange i den andre, trykk opp, så kanskje den popper ut, den ene eller andre siden. Da får du kanskje banket ut den siden som står igjen med ei pipe.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har prøvd reodormetoden, så tenkte jeg på noe som er enda lettere kanskje.

Om du først har gjenget opp begge indre metallstykkene, så setter du inn en skrue i hver ende, skru til de møtes på midten, og fortsett å skru, og da bare må en av foringene gi seg til slutt...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.