#1 Skrevet Juni 3, 2015 Hei! Svinghjulet røyk på bilen forrige uke, så nå må jeg på med nye deler. Har tenkt til å skifte clutch i samme slengen, siden bilen nå har rullet snart 190.000. Men hvilket svinghjul og clutch skal jeg velge? Nye org. deler fra Sachs eller Luk er å få tak i, men i og med at bilen vil bli chippet etterhvert trenger jeg noe som takler mere krefter. Jeg tenker da en performance clutch og svinghjul av noe slag, men vet ikke hva og hvor jeg får tak i dette til noenlunde fornuftige priser. Delene bør ihvertfall takle 550nm, helst 600 for å være sikker. Bilen det gjelder -Audi A4 B7 2005 -3.0Tdi Quattro, Manuell -Motorkode: BKN Sachs har en performance clutch som er god for 600nm, men da med enkelt masse svinghjul. Jeg vil fortsette med to masse svinghjul pga. komfort og at det nettopp er en bruksbil. Kan man blande f.eks en Sachs clutch med et Luk DMF svinghjul? Eller bør man holde seg innenfor samme merket? Hva skal jeg velge? Takk på forhånd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2015 Hei. Jeg kan gi en liten erfaring med SPEC clutcher, som jeg ikke er fornøyd med. Nå er jo sammenligningen dårlig siden jeg hadde A6 1.8T og ikke byttet svinghjul, men clutchen varte knappe 50k. Og det var ikke mye kø eller sport kjøring. Dessuten var den mye hardere enn hva jeg hadde forespeilet (dette må du nok regne med hvis du går for sport clutch). Lykketil med clutch bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2015 Takk for info Tor Arne! Etter mye titting på utenlandske forumer er Luk sitt DM Svinghjul ilag med Sachs Performance 15% reinforced clutch den beste veien å gå hvis jeg skal fortsette med to masse svinghjul. Flere aktører fra USA sier at man faktisk ikke får to masse svinghjul som takler noe mer enn 450nm over tid? Syns det hørtes litt rart ut, men enda ikke funnet svinghjul som er beregnet på mer nm enn det, så kan brått stemme Ellers så må man jo over på en masse svinghjul, men kan ikke si at det frister så veldig heller etter å ha hørt motorer med det.. Høres direkte ille ut i fri.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...