#1 Skrevet Juni 3, 2015 Har en golf 4 1.616 bensin 1998 modell. Ved morgenkvisten er golfen vanskelig å starte må kinne veldig lenge( dette har forverra seg siste månden).ved varm motor går det noe fortere å få start. Kobler jeg ut LMM starter den med en gong. Ved kald motor varierer turtall mellom 1000-2000 omdr. Motor kutter når turtall når 5000 omdr. Bruker noe mye fuel, klare å kjøre ca 60 mil ved finkjøring/langkjøring. Ved pådra går motor veldig rent, ingen nykking/napping. Det jeg har gjort: Skiftet plugger, gått over alle kontakter (renset med elektrospray). Renset LMM, prøvd med en fungerende LMM. Har koblet vagcom til ingen feilkoder..... Ingen vakuum lekkasje.. sjekket ladespenning på dynamo og batteri. Treng hjelp da golfen er I daglig bruk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2015 Noe galt med LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2015 Har skiftet føgende: Lambda LMM tennplugger Tenning stele Bensinpumper Blå temp sensor har vert skiftet for et halvt års tid siden. Problem som står igjen. Treg ved å starte om morgen. Dette her blir mye bedre når motor er varm. Bruker godt over 1 ltr på mila. Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2015 Når lmm,lambda, blå temp sensor er utkoblet starter golf fint og går reint.....går bilen I nødmodus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2015 Når du ikke har koblet i lmm så går den i nød ja. Ganske sikker på du kan koble til lambda igjen da denne ikke påvirker start mener jeg. Prøvd med kun lmm eller temp? Begge må være koblet fra for å fungere? Da ville jeg prøvd å bytte begge. Har du prøvd å lese av feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2015 Ganske sikker på du kan koble til lambda igjen da denne ikke påvirker start mener jeg. Si ikke det... Konebilen min, som er en tysk bil, men ikke VAG, var slik at jeg kjinnet motoren 8-10 tørn før den startet. Den var ikke slik når jeg kjøpte den for to år siden. Nylig skiftet jeg flexirøret på eksosen, og etter at dette ble skiftet så starter motoren på 2-3 tørn slik den gjorde tidligere. Denne motoren har to lambdasonder, det er tydelig at de fikk feil signaler når det var lekkasje i eksosen. Det var ingen feilkoder på denne bilen heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2015 Lambda vil vel ikke lese korrekte verdier før motor har startet? Min har lambda både før og etter kat. Når jeg har fjernet katalysatoren så kommer motorlyset på men motoren starter og sviver helt fint. Har også hatt defekt lambda og kun fått feilkoder og motor lys, aldri startproblemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2015 No er de både ny innkjøpt lambda og lmm på den. Men når motoren er varm så er den enkel å starter. Er den første start på dagen den er vanskelig å få fyr på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 13, 2015 Lambda vil vel ikke lese korrekte verdier før motor har startet? Men når motoren er tungstartet med defekt flexirør, og lettstartet med nytt flexirør så er den jo nødt til å lese lambda i startøyeblikket? Nok om det, det er vel ikke dette som er problemet med hans Golf? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 13, 2015 Tomgang og pådrag er heilt fint når motorer varm og kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...