#1 Skrevet Juni 4, 2015 Heisann. Har lest en del inne her ang dette emnet. Det jeg er på jakt etter er firma på Østlandet som er gode på dette her. Samtidig til en folkelig pris:) Noen som har forslag og erfaringer? På forhånd takk: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2015 Møller er vel ganske flinke? Komme ann på verkstedet sikkert men... Det er olja uansett som koster, Møller tar vel 2-3000kr for jobben, ca 1000kr i deler og olja er vel rundt 3500kr. Om du må ned med eksosanlegget så koster det en tusenlapp mer ca p.g.a deler og arbeid. Tok min nå nettop, de tror vel jeg er helt idiot som bytter på 61.000km, men jeg er veldig fornøyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2015 Møller er vel ganske flinke? Komme ann på verkstedet sikkert men... Det er olja uansett som koster, Møller tar vel 2-3000kr for jobben, ca 1000kr i deler og olja er vel rundt 3500kr. Om du må ned med eksosanlegget så koster det en tusenlapp mer ca p.g.a deler og arbeid. Tok min nå nettop, de tror vel jeg er helt idiot som bytter på 61.000km, men jeg er veldig fornøyd Dette var vel pris på å bytte olje, ikke flushing av kassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2015 Kjøp olje, filter og pakning på ebay. Ca 2000+ mva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2015 på audi a8 4e, koster bytting av olje med filter 11500kr på møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2015 Har fått pris fra S-Sentrum i Oslo, men de hadde ikke utstyr til å flushe kassen. Pris på jobben inkl deler 10.500,-. Holdt jeg delene selv, så skulle de ha 2.000,- Det var satt opp 9 liter olje a kr 649,-, pakning og sil. Veit ikke om den oljen fra Møller er fra ZF? Jeg ønsker å få flushet kassen, når jeg først skal gjøre dette. Den har gått 83.000km nå, så er vel på tide ifølge ZF:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2015 Kjøp olje, filter og pakning på ebay. Ca 2000+ mva. Har du link til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2015 Winterhansen i tønsberg har flusheutstyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 6, 2015 Har du link til dette? zf lifegurad 8 olja siden du har 6+ orginalt. 6+ er erstattet av 8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 6, 2015 zf lifegurad 8 olja siden du har 6+ orginalt. 6+ er erstattet av 8 Oki. Er det snakk om å oppdatere software på kassa mi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 6, 2015 Tror ikke det skal være nødvendig nei. Stort sett bare di før 2005 som trenger det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 6, 2015 Ingen erfaring, men disse høres proffe ut http://rats.no/index.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 6, 2015 Ingen erfaring, men disse høres proffe ut http://rats.no/index.html RATS er proffe! flinke folk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 6, 2015 http://m.ebay.de/itm/111529998672?nav=SEARCH Bestilte der for 10dg siden. Har kommet nå. Posten som gjorde treg jobb. Anbefales disse. Proffe. Husk å legg ved chassinr om du bestiller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 6, 2015 søsteren min fikk pris på 23000,- hos sulland bardufoss på en A6 3,0tdi tror det blir tatt en annen plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 10, 2015 Har snakket med RATS. Det var hyggelige folk:) Pris på olje 210,- + mva pr liter (flushing ca 10-12 liter) Vanlig oljeskift så går det ca 5-6 liter. Filter 369+mva Ca 2 timer ved flushing eller ca 1,5 time ved vanlig oljeskift, a kr 1100,- +mva pr time Da kjører de også en runde med bilen, sletter gamle adopsjoner og kjører inn nye. De er autorisert ZF verksted også De anbefalte oljeskift hver ca 50-60000km. Synes ikke det var ille priser på dette, og veldig hyggelige folk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 5, 2015 Prøvde flushing med uorginal olje, valvoline. Det var dumt, kassa ble ikke god, girte hardt og var rett og slett ukonfortabel. Flushet på nytt med orginaloljen (til ca 900kr/l og det ble helt andre boller. Min anbefaling er: Bruk orginal ZF olje! Heisann. Har lest en del inne her ang dette emnet. Det jeg er på jakt etter er firma på Østlandet som er gode på dette her. Samtidig til en folkelig pris:) Noen som har forslag og erfaringer? På forhånd takk: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 6, 2015 Prøvde flushing med uorginal olje, valvoline. Det var dumt, kassa ble ikke god, girte hardt og var rett og slett ukonfortabel. Flushet på nytt med orginaloljen (til ca 900kr/l og det ble helt andre boller.Min anbefaling er: Bruk orginal ZF olje! ZF olje til 900kr litern ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 6, 2015 Kompis av meg fikk pris av Grenland Auto ( Gumpen) for bytte av olje på A5 3.0tdi Quattro 15 000kr... det var bare bytte og ikke flushing.... Jobben har jeg gjort selv på etpar timer uten å stresse... med innkjøp av org zf olje med filter og pakning for under 3000kr inkl frakt og moms.... så uten å gidde å si noe om hva jeg syntes om prisen til Audi spesialistene , må jeg si meg meget fornøyd med timeprisen jeg sparte for å gjøre det selv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 6, 2015 Leverte bilen til Automatservice i Bergen. Daniel gjorde en fantastisk jobb med bilen til en bra pris. Flushet, byttet olje fra zf6 til zf8, rengjorde og byttet filter og oppdaterte software. 10 lapper. Bilen ble som ny etterpå. A6 Allroad 3,0 TDI 2008 med 150km på tellern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 6, 2015 ZF olje til 900kr litern ?? Stémmer. Hos møller i Tromsø, vet at orginaloljen for denne bilen er svindyr. Bakoversveis kan man få av mindre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 6, 2015 Kompis av meg fikk pris av Grenland Auto ( Gumpen) for bytte av olje på A5 3.0tdi Quattro 15 000kr... det var bare bytte og ikke flushing.... Jobben har jeg gjort selv på etpar timer uten å stresse... med innkjøp av org zf olje med filter og pakning for under 3000kr inkl frakt og moms.... så uten å gidde å si noe om hva jeg syntes om prisen til Audi spesialistene , må jeg si meg meget fornøyd med timeprisen jeg sparte for å gjøre det selv.... Må passe på blodtrykket nå Helge x) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 6, 2015 er ikke sinna jeg bare veldig imponert over meg selv ettersom jeg klarer å "tjene" 6000kr timen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 7, 2015 er ikke sinna jeg bare veldig imponert over meg selv ettersom jeg klarer å "tjene" 6000kr timen Synes du er flink jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 12, 2015 Bakkehaug bil i Sørreisa gjør jobben til ca 4k men da må du stille med olje selv. De har ikke olje til disse kassene. Selv bestilte jeg 12 liter i fra Danmark http://www.billigbilpleje.dk 172.- pr liter for Febi olja. gratis frakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...