Bytte øvre bærearmer Audi A6 c6 (4f2)

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal bytte alle øvre armer. Må da ha av fjærbein. Noen som kan gi meg noen gode tips på hvordan man løser dette med luftfjæring? Selve skruinga ellers er jo enkel.

Mvh

Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke 100 % sikker nå, men er ikke dette samme som på C5? Da må du ut med hele fjærbeinet inklusiv toppdelen som armene står på. Luftfjæren er bare å skru av nippelen for luft inn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke 100 % sikker nå, men er ikke dette samme som på C5? Da må du ut med hele fjærbeinet inklusiv toppdelen som armene står på. Luftfjæren er bare å skru av nippelen for luft inn

Takk. Da prøver jeg det. Lett jobb om den lange bolten løsner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble uvenn med den lange bolten igår. Roterer tungt, men sitter godt. Skummelt å varme aluminium der??? Noen med gode tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet alle øvre armer i dag. Dro av skruehodet. Varmet lett med propanbrenner. Viktig å ikke varme mye, da mister aluminiumen sin styrke. Brukte mutter for å dra ut bolten motsatt vei. Tok ca 15 min pr bolt. Brukte ca 2timer på hele jobben. Håper på å slippe å skru det av igjen så lenge bilen er i mitt eie..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.