ALARMPROBLEMER:S startsperre...KombiGard Alarm(svensk driiit)

Anbefalte innlegg

Hei der.

 

Har handla meg en Corrado vr6 94mod.

 

Men den har hatt en "sykdom" som jeg misstenker alarmen står for.

 

Det hender den IKKE vil starte....blitt bytta tenningsbryter forrige uten at det har hjulpet noe heller...

Så da har jeg begynt å "rive" ut alarmen..(ikke at det har hjulpet)

Men har ihvertfall fått liv i startern..men ikkeno gnist..

 

Noen som har noen tips å komme med til hvor jeg skal leite?

 

20150607_161828.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste alarmer bypasser en viktig ledning i forbindelse med tenninga(låsen )så sjekk der og evt lodd ledningene på plass sånn de en gang har vært pleier å være enkelt siden det er forkjellige farger og tykkelser på ledningene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joa....så det må være en ledning oppe ved rattstammen? for de 2 tykke røde med sort stripe er nå koblet sammen igjen...og når jeg gjorde det så gikk startern..men ikkeno tenning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg 15 strømkabelen fra coilen hele veien til kilden. Har opplevd et par ganger at ettermonterte alarmer bare er koblet mellom den kabelen. Så fjerner man alarmen fra kabelen og lodder den sammen som originalt, da bør den få tenning hvis det er slikt det er koblet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 kabel fra coilen? farge på den...eller er det nummer der så jeg ser den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, du har vel ikke en vanlig rund coil med pluss og minus. Men du kan kanskje finne kabelen ved å studere koblingskjemaet til coilen. 15 strømmen er fra tenningslåsen.

 

Det jeg sier er ingen fasit til denne motoren, men det er kanskje noe du kan jobbe deg ut i fra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ingen rund coil her..har sånn coilpack.

 

koblingskjema til coilen?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblingskjemaet til bilen ja, så finner du det som omhandler tenning. Koblingskjema finner du vel i en Haynes bok eller på nettet.

 

Eventuelt kan du bare følge de kablene som går til coilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah...skal ta en titt:) takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sliti med å få liv i bilen etterpå:P

 

Derimot ikveld fikk jeg liv i den...det er en sort ledning som går inn den store kontakten på motoren..der var det en rød ledning som var jalla på...Den demonterte jeg i går...

Men i dag tenkte jeg at jeg skulle sjekke..Så jeg kobla den tilbake på den sorte ledningen...

 

Denne røde går inn i bilen og inn på en sort ledning med gul stripe som går ned i sikringsboksen. og når jeg da kobla den røde tilbake på den sorte ledningen som går inn på motoren i den store koblinga så starta bilen med en gang.

 

Eneste jeg lurer på nå...slik skal det jo ikke være at en ledning skal være koblet på det orginale for å få liv i bilen!?

 

Samtidig fant jo 2 sorte plasthorn under venstre fremme vange som det var jalla på en grønn ledning osv....+ ett horn som står synlig høyt plassert i motorrommet..som ikke er koblet til noe.

 

Er det orginalt alarm på disse bilene? for når jeg satt inni bilen å knota litt og døra var låst fra utsiden å jeg prøvde starte bilen så begynte dritten å tute...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.