#1 Skrevet Juni 7, 2015 Hallo. Vet det er noen gamle tråder ang. dette evnet, har lest dem allerede men ønsker og beskrive mitt problem her. Da jeg parkerte min Passat 2007 2.0 TDI på fredag var alt i orden. Ved start i dag så blinker det i bryteren til det elektriske håndbrekket, det lyser i en gul lampe (skråstrek over en P) og det blinker rødt i en runing med en P i. I informasjonsdisplayet refereres det til owners manual. Det kommer også en pipelyd ved betjening av nevnte bryter. Jeg har lest ut med min VCDS og fått følgende: Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb Part No SW: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G Component: EPB VD8HC005 013 0005 Revision: 013 Coding: 0000012 Shop #: WSC 00010 218 178697 VCID: 2643EDEC915CBC11343-8073 1 Fault Found: 02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283) 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 7 Reset counter: 197 Mileage: 143232 km Time Indication: 0 Date: 2015.06.07 Time: 10:09:58 Freeze Frame: Voltage: 12.01 V Count: 87 Har slettet feilkoder, koplet fra batteriet (ladet det i samme slengen), prøvd på nytt uten noen forandring. Har tatt av høyre bakhjul, hører at venstre motor fungerer, men det er ikke noe liv i den høyre. Får ikke av ledningen på høyre motor så jeg vet ikke om det er spenning inn på den (har sjekket alle sikringer og de er ok). Er det noen som har noen forslag på hvordan jeg får av kontakten inn på motoren? Hvis det er spenning her, hva er da neste steg? På forhånd takk :-) Mvh en nybegynner, som gjerne vil prøve seg :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2015 Har tatt av ledningene inn på den elektriske bremsen. Prøvd og måle spenning inn på denne da man betjener EPB knappen inne i bilen. Fikk et utslag på venstre motor, ca 4,5 V. Mulig multimeteret mitt ikke er rask nok til og registrere hvor mye Volt det ligger ut til motoren, tror kontrolleren kutter ut da den ikke føler noen belastning på ledningen. Fikk litt over 3,5V på høyre siden (det er på denne siden problemet er) før multimeteret gikk til null igjen. Utfra dette tror jeg at det blir levert spenning til begge motorene, men at den høyre motoren har tatt kvelde. Høres dette logisk ut? Er litt dyrt og gå til innkjøp av ny motor før man er sikker. Håper noen av dere som leser dette kan gi meg et svar, hint :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2015 Det er ett kjent problem att disse motorene ryker. De kortslutter når dem ryker, så ikke lett og måle noe spenning der. Bare å bytte ut shiten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2015 Da er feilen funnet, defekt motor. Skiftet til ny og nå er alt i orden ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...