Olje til girkasse/diff, A4 B6 quattro

Anbefalte innlegg

Skal ha bilen opp på bukk til helgen, så da tenkte jeg å få skiftet litt olje på drivverk. På A6'en kjørte jeg Biltema-olje på diffene. Hvordan er det å kjøre dette på girkasse og diff på A4'en? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hva du velger, så er det viktig at du bruker en ren GL4 på girkassen, du kan bruke både GL4, GL5 eller GL4/5 på bakakselen. Så vidt jeg kan huske, så har ikke Biltema en ren GL4 girolje.

Av et premium-merke så har jeg selv brukt Castrol. Jeg finner Syntrax til bakakselen og Syntrans til girkassen på Castrol's oljevelger til B6 quattro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Castrol har en som heter VW/AUDI GL4+, den er fin til detta :) min gamle B5 quattro ble nydelig i kassen etter bytte. Men som per sier, så lenge du holder deg unna GL5 så er det ok. Den spiser syncringer.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men som per sier, så lenge du holder deg unna GL5 så er det ok. Den spiser syncringer.. :)

Så vidt jeg har forstått så gjelder dette også disse som heter GL4/5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill :) Hvor mye olje går det på disse 6-trinnskassene? Kan det stemme at det er like i overkant av 2.5l? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sto 2.75 liter på Castrol's side som jeg linket til ovenfor, og 1,5 liter på bakakselen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sto 2.75 liter på Castrol's side som jeg linket til ovenfor, og 1,5 liter på bakakselen.

Snakk om å være blind :P Da spørs det om det ikke blir Castrol-olje på kassa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg handlet originalolje til innbruddspris gjennom en bekjent, så da blir det den. Jeg var innom Bilxtra og sjekket pris på Castrol, og de mente det var Castrol som leverte drivverksolja til VAG. Ser at olja fra Møller også er GL4+, så kan kanskje stemme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.