Rister da jeg svinger til høyre

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Audi A4 b5 quattro, den har i det siste begynt å riste når jeg svinger til høyre i 70 km/t og oppover. Den lager også en slags klikkelyd som følger farta på bilen (ikke turtallet). Lyden kommer å går som den vil, og da den er låter så låter den uansett om jeg kjører rett fram eller svinger.

Har sjekka så ikke hjula er løse :) Bilen er senket i det siste, så lurer på om dette kan ha en sammenheng?: klø : Har tenkt meg ut at det kan være enten hjullager eller indre/ytre drivknute.

Takk for svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivknuta tenker jeg, ettersom dette kommer i sving og følger hastighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av hjulet og gjør en nøye sjekk av dekket, sjekk om det kan være kast i dekket. Har opplevd det en gang, da hadde dekket gått i "oppløsning" i stammen, og så vidt jeg husker så var symptomet noe slik du beskriver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av hjulet og gjør en nøye sjekk av dekket, sjekk om det kan være kast i dekket. Har opplevd det en gang, da hadde dekket gått i "oppløsning" i stammen, og så vidt jeg husker så var symptomet noe slik du beskriver.

Okei :) da prøver jeg å bytte om felgene bak og forran i morgen. Felga og dekka er ganske nye, men kan jo være produksjonsfeil av dekk eventuelt. Kommer tilbake med svar i morgen, så får vi se om det hjelper. : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivknuta tenker jeg, ettersom dette kommer i sving og følger hastighet.

Tester ut det Per sa først :) også blir det å bytte drivknute/aksling om det ikke hjelper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå bytta drivaksling, uten hell. Virka bare som det ble værre, noen som har en idè til hva det kan være?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være ett lager i girkassa som er gåent?:) ingen som vet?:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka hjullagerene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også at ikke avbalanseringslodd har løsnet fra felgen, eller at du ikke har fått kast i felg/dekk. Fikk du sjekket hjullager?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk vibrasjon i høyhastighets venstresvinger da endeledd på den ene siden var gåent. Når du har senket bilen tar du i bruk et annet punkt i opphenget som kan forklare noe av det samme, men vet ikke hvorfor du får klikkelyd.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde veldig likt problem, på RS4'en.

Men der har jeg bytta alt i forstilling. Forstillingskit, indre styrestag, endeledd, hjullager, drivknute begge sider,

så jeg begynte virkelig å lure på hva det var.

Det kom og gikk litt som det ville. Rista når jeg svingte til venstre, kanskje litt til høyre.. Kanskje litt rett fram, kom og gikk som det ville. Og da med en medfølgende kneppe lyd, rotasjonsbasert lyd.

Løsningen var? Jo, jeg stramma hjulboltene, kanskje en kvart omdreining, og så var det borte.. Så enkelt som det.

Så nok en gang, sjekk boltene, bare for å ha gjort det, og da gjerne stram bittelitt til? Høres kanskje dumt ut, men blei helt borte for meg hvertfall :)

Håper du finner ut av det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.