Ryggesensor 05 3BG, fungerer ikke høyre side - ikke sensorene

Anbefalte innlegg

Skulle skifte to av sensorene i dag, de på høyre side, men testet først med den ene nye sensoren før jeg demonterte de gamle, helt dødt. Dobbeltsjekket med begge de nye sensorene med kontakta til en som virker, da fungerte de, og også begge de nye på en av de som ikke virker, dødt på begge. Tok deretter å tok av den store kontakta på høyre side, den som tydeligvis gir strøm til alle, og målte at det var spenning i alle stikkere der.

Er det da selve ledningsnettet som har et brudd et sted, eller kan det være noe annet, som jeg ikke skjønner hva er isåfall? :P Bilen har hatt en liten skade bak sånn at bakfanger er byttet, så kan hende de ar tullet til noe da, ettersom forrige eier sa at sensorene fungerte på den leppa jeg har satt på nå (fulgte med ekstra leppe). Fungerte heller ikke på den andre leppa som satt på når jeg kjøpte bilen.

Hvor går isåfall ledningsnettet til sensorene? Så i bagasjerommet, men så ikke noe der sånn i farten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det, og fått feilkode på de to jeg skulle bytte. Følsomheten er det nok ikke, for de fungerer ikke i det hele tatt:) Men skal lese litt der uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkodene:

Address 76: Park Assist Labels: 3B0-919-283.lbl

Control Module Part Number: 3B0 919 283

Component and/or Version: Parkingsyst. PA RDW D01

Software Coding: 00114

Work Shop Code: WSC 05314

VCID: E5CB5A617F84EB36875-515A

3 Faults Found

01546 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Left (G204)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

01547 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Right (G205)

31-00 - Open or Short to Ground

01548 - Sensor for Parking Aid; Rear Right (G206)

31-00 - Open or Short to Ground

Skal lese om de nå, men kom gjerne med innspill dere andre som måtte vite noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.