Anbefalte innlegg

Hei!

 

Rs2n har i det siste begynnt og ryke litt sort og gå litt ujamnt!

Har bytta coila og nye plugger, par 100km ette plugg bytte var bilen feilfri, men no ha d komt igjenn! air/fuel målar ligg på 10.3 ved pådrag, som e litt for mykje! Noken som har peiling? Kan d være dysene evt ecu som må chippast om?

GT3071R turbokit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No plutslig endrer målinga på bilen seg heilt, gikk fra 10.2 ved pådrag til nå og ha 15 ved 1.3 bar? Skjedde heilt plutslig ette ein langtur på hytta!

LMM eller gasspjeld symptom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det på RS2'n? går det ann å få tatt diagnose på den?

 

Kan jo være alt fra lambda til feil software dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem på min S4, hadde en skikkelig diesel puff ved pådrag.

Byttet LMM og lamda så fikset alt seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japp! Ja må ta en scann.. men har ikke vagcom og alle som har har ferie!

Har bytta Lambda! Bilen ble mappa for 6 måneder siden så er ikke det.. Har nye plugger + coiler og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem på min S4, hadde en skikkelig diesel puff ved pådrag.

Byttet LMM og lamda så fikset alt seg :)

 

Ja er på tanken.. men ikke bare bare og finne en rs2 lmm! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser etter en RS2 LMM selv - hvor får man tak i det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka prisen på dem. Svindyre jo: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka prisen på dem. Svindyre jo: eek :

Hvor er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør finnes noen som kan åpne opp og omgjøre S2/4/6 LMM til RS2 LMM, evt overhalle ødelagte Rs2 LMMer (såkalt refurbishing)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 lmm er en helt egen type og har ikke like kurver som den som S2/4/6 bruker. Eneste jeg vet om som alternativ til de originale lmm er å ta kontakt med en som heter Dmitri, også kjent som prj. Han lager maf-less overganger til Motronic-hjerner. Ulempen er at du må sende hjernen din ned til han også legger han inn custom hardware og software.

Kontaktskjema her: http://prj-tuning.com/?page_id=29

 

Hvorfor de gamle lmm har blitt så dyre er fordi Bosch nå har sluttet helt å produsere nye, sånn er det bare med gamle biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner!

Ja nå danser bensintrykket på bilen til alt i fra 1.8-4bar går dass av og til så regner med bensinpumpa dør ut snart. LMM kan vel ikkje virke inn på bensintrykket? Offtopic: Er bensinpumpene på alle s-rs biler like? Er evt 044 pumpa hansenmotorsport selger bolt on?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, lmm har ikke noe med bensintrykket alene å gjøre. Derimot så vil ugjevn tomgang endre noe ettersom BTR henter vakuum ifra innsug.

Hvordan sjekker du bensintrykket? Og når?

 

Du skriver om mapping, regner med det er motronic du har iom. du fortsatt har lmm?

 

 

Såklart så kan man unngå hele lmm-problematikken ved å bytte til hiddensprut men det i seg selv er jo ikke en løsning, også er det jo mye greier med konvertering da.

 

Kan du ikke ta en telefon eller epost til Øystein og høre da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har måler i bilen! Plutslig da jeg starta bilen idagtidlig var bensintrykket helt på trynet.. bilen gikk dass og fuelcutta. var nede i 1.8 i 1 gir.. + + !

Og plutslig var det som normalt i 10 minutter.

Skal sende en epost. blir 044 pumpe og filterskifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold oss oppdatert, spennende å høre om det er pumpen sammen med lmm sin skyld.

 

Av nysgjerrighet, kan du se om tråden har røket i den gamle eller er veldig skitten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden er ikke røket nei :( så igrunn bra ut..

Skal få bytta filter asap og funker ikke det blir det pumpa! Eneste 044 pumpa må moddes for og passe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, dette kunne man også evt. Målt ved at du hadde koblet den på stikket, blåst og målt spenning på pinne 3 og sett at volten økte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai! Noen som har en guide til og montere 044 pumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hører du at pumpa enderer lyd? kan jo fort være BTR som er på tur her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp det.. pumpa har aldri laga lyd! Verken ulyd eller noentingen..

Har en AAN regulator jeg skal ploppe i og sjekke.. den er 4bar men går vel fint til bare og nett feilsøke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått ordna meg 044 pumpe med alt som skal til for og ploppe den rett i! Kommer over helga en gang. Håper d gjør susen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener pumpa står i rett hakk nå, kun her den "falt" litt ned i tanken. Mener plasten på org pumpa var kant i kant med det "oransje" ifra tanken? Noen som klarer og se? + har ikke sjans og få vridd den i "Lås"..

IMG_3624.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.