#51 Skrevet August 23, 2015 Og du har ikke byttet til 3 bar mapsensoren etter at bilen ble mappet ikke sant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet August 24, 2015 Standard grunntrykk er på 3 bar. Så det høres ut som om den får 0.5 bar for mye. Og det merkes!Men sjekk men han som har levert chip først. RS2 har vel 3,8bar grunntrykk? 3B har 3 bar ABY og AAN har 4 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet August 24, 2015 RS2 har vel 3,8bar grunntrykk?3B har 3 bar ABY og AAN har 4 bar. Ok. Jeg kjørte med 3 bar på min 3b med RS2 dyser. Men det var med Jonus programvare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet September 24, 2015 Status: Turbo takka for seg, montert ny GTX3071r nå! Bilen har gått bra en uke på 1.67 bar. Men nå lader den plutslig 1.4 bar.. bytta N75 og sjekka for trykklekasjer og finner ingenting. Begynner og tære på tolmodigheten nå.. over 6000rpm så kutter og bilen, altså den mister "krafta" ikke at den detter helt ut men, dabber helt av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet September 24, 2015 Status: Turbo takka for seg, montert ny GTX3071r nå! Bilen har gått bra en uke på 1.67 bar. Men nå lader den plutslig 1.4 bar.. bytta N75 og sjekka for trykklekasjer og finner ingenting. Begynner og tære på tolmodigheten nå.. over 6000rpm så kutter og bilen, altså den mister "krafta" ikke at den detter helt ut men, dabber helt av. Har du map som er beregnet på den turboen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet September 24, 2015 Bare tenker høyt men har du mulighet for å måle baktrykk, kan være at det er store biter som har løsnet i eksosen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet September 24, 2015 Har ikke det nei, bruker eksoshus fra den forige som sikkert er for lite.. De på GIK turbo sa dette var gjort "mye" før og gikk fint så lenge afr var bra.. Bør jeg av med eksos og få sjekka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet September 24, 2015 (endret) Sjekka for slark i går og alt virka bra.. Om turboen er død så skal de isåfall enten overhale eller erstatte, med et passende eksoshus. Har kjørt 800km, ikke hardt i heletatt! Satser på den er bra, så fikser jeg meg et eksoshus og et hiddensprut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet September 25, 2015 Jeg skulle formulert meg bedre, jeg tenkte ikke på baktrykket i grenrøret/manifold men i eksosanlegget. Mao. En kat eller lyddemper som ikke helt flower som den skal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet September 25, 2015 (endret) Har 3" rør fra turbo og bak! 2 små lyddempere som er relativt nye! Hva kan da feilen være? Er så rart bilen fikk fra 1.7 bar til 1.4-5 over natta! Uansett skal vel ikke et litt mindre eksoshus kunne ødelegge turboen? Den har jamnt drag osv ikke napp og rykk.. Mn dette trykktap problemet er irriterende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet September 28, 2015 Okei, da er det nok ikke tett eksos som kan være feil. Nei, for høyt baktrykk kan gi redusert effekt på høyere turtall, dette kan et mindre eksoshus være årsaken men jeg bekrefter ingenting. Ladetrykket styres av en n75 skjønner jeg, har du forsøkt med en manuell ventil for å utelukke reguleringsfeil? Hvis ecu leser feil trykk så vil den regulere deretter. Eks. Du har 1.4 men hjernen ser 1.7, da vil den ikke øke trykket noe mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet September 29, 2015 Heisann! Først av alt så blenda jeg nå resirken og fikk fjerna den.. da steg trykket til 1.67 med engang (ekstern måler) Og det at den kutta ved motstand / maks trykk var rett og slett trykkslangen som hadde en liten knekk, og sugde seg i sammen! uffameg! Nå går den ivertfall som den skal! N75 funker og. Bensin: Ligger på rundt 2.9bar grunntrykk og afr måler 11.1 ved pådrag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet September 29, 2015 Noe fett men høres ut som det meste har løst seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet September 29, 2015 Hva er optimalt? 11.4-7? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet September 29, 2015 Alle har sin mening om hva det burde være men som eksempel så kjører jeg 12.2 på min. 11.1 er ihvertfall trygt men du mister også effekt ved dette nivået. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet September 29, 2015 Får strekke den til 11.5-7 da :-)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Oktober 1, 2015 Når dere leser av lambda på fult pådrag, hvilket turtall er det på da? Hos meg gat lambda ned og stiger igjen imot rødstreken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Oktober 1, 2015 Jeg vil si såfort du bikker 0,3-0,4 i ladetrykk og ut, helt på topp kan den godt stige men igjen, alt med måte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...