Anbefalte innlegg

For lenge siden jeg holdt på med pumpebytte til at jeg klarer å huske, dessverre.

Hvor ser det ut som bunnen av "kurven" pumpa står i er hen, står den litt opp eller ganske så nært bunnen av tanken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk opp Sat meg i bagasjerommet med begge hendene i tanken og vrei til alt eg makta og jammen låste ho seg!!!!!:-D

"Tanna" - trekanten skal peke mot passasjer dør bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er tipptopp nå! bensintrykket går nå opp i 4-6 bar ved pådrag? (Normalt) ??

Men bilen får da fortsatt for mye bensin.. selv med ny LMM! Med engang bilen bikker 0.5 bar går den rett ned på 10 på wideband.. har nå bytta ut det meste og begynner og gå tom for ideer -.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har sjekket alt av bensin får den vel for lite luft... Trykktestet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta til alt av samco slanger.. eneste plassen den kan glippe er jo på resirken.. men har jo fullt trykk når jeg skal osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg misforsto deg, skriver du ikke at den bikker ned på 10 idet du når 0,5 bar trykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg misforsto deg, skriver du ikke at den bikker ned på 10 idet du når 0,5 bar trykk?

 

Ja, lambda verdi går ned på 10 og mindre med engang bilen bikker 0.5 bar ladetrykk! Noen nemnte bankesensor? Kan d være den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville uansett ha Trykktestet for å utelukke. O-ring på cooler .feks. Når mine bankesensorer feilet ble det voldsomt kutt under pådrag. Aner ikke afr-verdi i forbindelse med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kutter og en sjelden gang! Skal få trykktesta å feilsøke med vagcom!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt regulerbar BTR av HansenM-Skrudde ned til AFR var perfekt, og bilen går som ei kula! :-))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt regulerbar BTR av HansenM-Skrudde ned til AFR var perfekt, og bilen går som ei kula! :-))

 

 

huff. dette er skummel lesning. å "justere" afr basert på å justere BTR er ikke bra, med mindre du hadde 6 bar når du skulle ha 4.

 

programvaren i hjernen dikterer trykket. sett den på trykket chippen er laga for

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om du safer Afr på 10.5 ved pådrag, og du ser sortrøyk så er det fortsatt en fare? Sånn som bilen er nå, er sånn den var før problemet oppsto

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sjekk hva trykket skal være med ditt map og dyser så du ikke skjuler en sporadisk feil med å tvangs-kjøre ned trykket slik at den nå plutselig finner på å gå alt for magert under et pådrag til deg.... Det blir katastrofe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av kuriositet, hva er grunntrykket satt på nå?

Dette sjekker du på tomgang, samt kobler ifra vakuumslangen, deretter leser du av trykket.

Hva er chip satt opp for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, lambda verdi går ned på 10 og mindre med engang bilen bikker 0.5 bar ladetrykk! Noen nemnte bankesensor? Kan d være den?

 

Bankesensoren gir ikke for mye bensin, den "trimmer" ned motoren hvis den detekterer tenningsbank.

 

Gjør som mange andre sider, finn ut hvor mye bensintrykk du skal ha til din type chip og juster med vakumslange koblet av fra trykkregulatoren, husk å sett på denne igjen etterpå.

Du må ha et manometer koblet til BTR for at du skal kunne se hvor mye trykk du skal ha. Trykklekasjer til luft(turbo) kan også skape problemer. Lambda kan også skape litt tull, men ikke så mye at det ryker svart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny lambda - lmm ++

Har bensintrykkmåler.

Har stilt inn med vaccum av! Bilen får da ikke for lite bensin nå ved 10.5 ved pådrag? Har sendt mail til egil ang bensintrykk, han som mappa/ laga chippen så håper han har infoen lagret.

Turbosiden er trykktesta og tett..

Den får det trykket den skal ha! Har bytta ut bensinslanger/ og alle vaccum slanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvilket trykk har du stilt inn bensintrykket på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunntrykk er 3.5 bar! Nå har jeg rundt 5 bar trykk ved pådrag! Afr er begynner på 10.9 og går sakte nedover til 10.3-5 ved pådrag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke feil ut egentlig men igjen, kommer ann på hva dysene skulle vært på i forhold til chipoppsett, 3bar?

5 bar bensintrykk blir vel da på 1,5bar ladetrykk. Hvis det ikke er det er ikke btr linær (1:1 forhold) du er trygg sålenge du er under 13 under belastning/ladetrykk.

På under 11 i afr mister du effekt og er for fet, derfor ser du sort røyk. Dette vil du sikkert også se på peilepinnen da du får en del sotpartikler ned i bunnen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3bar map sensor! Og ja bilen lader 1.5! Men ja som du sier så lenge afr ikke er mye over 11-12 så er det ingen fare. Må bare følge med under pådrag.

Om den hadde da fått for lite bensin, hadde jo afr gått rett til 14-16!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente mer at jeg tenker grunntrykket på bensin skulle vært på 3 bar, sjekk opp med Egil du og hør

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja! Ja men nå går den litt for fett. Skal sjekke 100% i morgen!

Ja egil er på ferie til den 17!:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard grunntrykk er på 3 bar. Så det høres ut som om den får 0.5 bar for mye. Og det merkes!

Men sjekk men han som har levert chip først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.