#1 Skrevet Juni 12, 2015 Hei! Har en Audi A6 2.7 TDIQ 2006-modell (4F) som hadde hjulstilling som sleit kantene på dekkene noe voldsomt fremme.. Disse slitte dekkene ble satt på bak ved årets hjulskift, men ble så for noen dager siden byttet i helt nye. De som nå står på fremme er fortsatt i OK forfatning med ca. 4 mm spor. Har forsøkt å lese meg opp og spurt flere, men blir ikke helt klok. Enkelte mener jeg MÅ bytte alle fire dekkene, ellers er det en katastrofe (ødelagt firhjulstrekk/girkasse) som bare venter på å skje. Andre igjen mener dette er helt problemfritt. Det er satt på samme dekktype (ContiSport 5) på alle fire hjul.. Noen som har peiling? Må jeg ut med ytterligere 6000+ for å bytte de to framdekkene også eller er det helt OK å ha noe mindre spordybde fremme? Takker for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2015 Har dekkene samme bredde og profil så er det vel bare å kjøre! Er vel værre om du har forskjellig bredde og profil foran og bak! De mm dekka er slitt spiller heller liten rolle mener jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2015 Takk for svar! Det er samme profil på alle dekk (245/35-19).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2015 De slitte dekkene vil ha litt mindre rullediameter en de nye dekkene, men fordelingskassa de skal tåle noen prosent forskjell. Men mange opperere med en "det må være likt" regel for å være helt sikre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 12, 2015 Hva gjorde at hjulstillinga var så feil? Sprekte foringer i øvre stag? eller defekte kuler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2015 Jeg har lest på forumet tidligere at quattro/torsen tåler opp til 6km/t differanse mellom for- og bakaksel (vet ikke om det er det samme for alle quattro/torsen generasjoner). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2015 Hva gjorde at hjulstillinga var så feil? Sprekte foringer i øvre stag? eller defekte kuler? Vet ærlig talt ikke.. Fikk den bare kontrollert og rettet da jeg så at dekkene ble slitt så mye på ytterkant.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2015 5% forskjell, aldri om de kan tillate å slippe ett system på markedet som har nulltoleranse for feilmargin ellers så kan det bli ett dyrt havari eller kansje forårsake en alvorlig ulykke. Regelen generellt er at du skal bytte, hjul , bremser, fjærer osv som er kritisk at må oppføre seg likt parvis på hver aksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 17, 2015 Ja nei jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. Bilen føles litt ujevn på kjøringa, så kanskje man bare må bite i det sure eplet og investere i enda 2 nye dekk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...