#1 Skrevet Juni 12, 2015 Hei! Som tittelen antyder lurer jeg på hva som taler for og mot de ulike modellene. Golf V TSI (122) vs. Golf VI R TSI (140). Felles: Moderat utstyrt, begge gått under 100.000 km. Prisdifferanse: Ca. 20% Hva positivt med femmergolfen? Begge har vel det avanserte bakhjulsopphenget til tross for liten motor? Golf VI er vel egentlig en facelift av femmeren, i alle fall rent teknisk? Mener å ha hørt dette av en VW-mekaniker en gang. Hvis man skal eie bilen i fem år, hvilken lønner seg? Tuning/styling/senking er ikke aktuelt, da det er en jente som skal kjøre bilen :-p Hun er keen på litt flere hestekrefter enn 122, men hva med f.eks. sikkerhetsnivået i seksergolfen; er ikke den litt høyere fordi den er av nyere årgang? Kjør debatt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2015 Begge motorene sliter med registerkjede problematikken. Som du finner link til her på forumet har fått en del omtale i svensk media de siste ukene. Golf MK5 har problemer med noe rust foran på kanalene. Og noen har problemer med rust i gulv ved bakaksling. Forskjellen på MK5 og MK6 er ikke så veldig stor, men pga veldig høye produksjonskostnader for MK5 er det gjort en del spare tiltak for MK6. Bla kommer ikke denne lengre med delte dørblader slik vi først så på MK5. Nå er det igjen hele dører. Og litt pakninger osv rundt om kring. Ettersom MK6 hadde en såpass kort levetid tror jeg ikke markedet har helt justert seg nok, så ville vurdert en lang kjørt MK7 også. En ting er innkjøpsprisen, men så skal bilen selges igjen en gang og det er da man får fasiten. En MK5 har som du sier tatt en del av verditapet sitt. MK6 har gått ned en del da MK7 kom og er for mange også veldig lik forrige generasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2015 Takker! Det med rust er jo selvsagt et tema, og slik er det for mange Golf V jeg har sett. Rust på forskjermene ser ut til å være vanlig. Kan det være lurt å vurdere Audi A3? Audi er jo kjent for å være flinke med rustbeskyttelse på sine biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2015 Har ikke veldig mye erfaring med femmern, men fikk intrykk av at mk6 er en del bedre mtp støydemping og generelt premium-feels - interiørdesign og materialer, etc. Jeg hadde en mk6 golf tidligere, og var veldig fornøyd med interiøret. Var dog plaget med en del veistøy fra hjulbuene bak i golfen min (mk6) - kanskje noen kan kommentere mer her? Også er det jo utseende da - dette er jo opptil hver enkelt. Jeg syns personlig at mk6 generelt ser bedre ut enn mk5 både på utsiden og innsiden, men her er det delte meninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...