#1 Skrevet Juni 14, 2015 Heihei godtfolk. Fruen var ute med bilen tidligere idag, og kom tilbake med beskjed om at bilen tror at førerdøra er åpen til enhver tid. Har prøvd å jokke litt på dørlåsen, men får ikke noe respons. Er litt krise siden vi ikke får låst bilen slik det er nå. Er det stor jobb å ordne opp i dette? Kjent svakhet? Fint om noen kommer med en beskrivelse/fremgangsmåte for å bytte denne sensoren. Håper på kjapt svar, da jeg ikke vil at bilen skal stå så alt for lenge ulåst Takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 14, 2015 Update 01811 - Supply Voltage for Door Controller; Drivers Side (J386) 002 - Lower Limit Exceeded Freeze Frame: Fault Status: 01100010 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 221 Mileage: 177317 km Time Indication: 0 Date: 2015.06.14 Time: 20:03:07 Har også funnet ut at vindusheis på førerside ikke fungerer samt speiljustering. Hvorfor kan ikke bilen heller tro at døra er LUKKET? Idiotbil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 14, 2015 Høres ut som brudd i ledningsnett mellom dør og karosseri. Du ser det hvis du demonterer mansjetten mellom der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2015 Så det kan ikke være "styreenheten" til førerdøra? Har hørt at disse ryker støtt og stadig på disse bilene... Hadde ikke bruk for en kostbar feil nå, får håpe det er noe så enkelt som et ledningsbrudd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 14, 2015 Prøvde å se litt i den mansjetten, og ser at flere av ledningene har brudd i isolasjonen samt. at én kabel var helt brutt av. Klarte ikke å finne noen god måte å reparere dette på, da jeg ikke fikk av mansjetten. Var heller ikke nok plass til å jobbe mens mansjetten sto på. Hvordan separerer jeg mansjetten fra kabelen? Lite sidesprang: er det normalt at bilen blir helt crazy etter å ha hatt av minus-polen? Fikk feilmelding på G85 steering angle sensor med masse følgefeil. Fikk ordnet det i VCDS, men var nesten så jeg fikk et lite hjerteinfarkt av alle varsellampene i dashen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2015 Du må helst bytte hele ledningsnettet i døra. Vil aldri holde med noe lapping der. Når du har hatt av batteri må g85 bare kalibreres på nytt. Du vil få følgefeil på esp/abs, men ikke noe problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2015 Håper og tror at dette er problemet. Virker litt for rart at denne feilen skulle komme samtidig som det er et ledningsbrudd i nettet. Noen som har en oversikt over hvilke kabler som går til hva utifra fargekode? Tenker å høre med møller i morgen hva de skal ha for jobben, er ikke så begeistra for det klipshelvete døra er festet i. Med mindre noen har en god beskrivelse av jobben som må gjøres… Angående G85, godt å høre at dette er vanlig. Ble faktisk veldig bekymra over hva dette dreide seg om! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 14, 2015 Håper og tror at dette er problemet. Virker litt for rart at denne feilen skulle komme samtidig som det er et ledningsbrudd i nettet. Noen som har en oversikt over hvilke kabler som går til hva utifra fargekode? Tenker å høre med møller i morgen hva de skal ha for jobben, er ikke så begeistra for det klipshelvete døra er festet i. Med mindre noen har en god beskrivelse av jobben som må gjøres… Angående G85, godt å høre at dette er vanlig. Ble faktisk veldig bekymra over hva dette dreide seg om! Må sikkert beregne rundt 3500,- for en sånn jobb tenker jeg og mulig noe mer. G85 nullstiller seg forresten selv når du har kjørt litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 14, 2015 Har sett litt på noen bilder på nettet, og stemmer det at jeg må av med det innerste dekselet også for å komme til disse kablene? Såvidt jeg kan se så er de ikke mulig å komme til ved å kun fjerne det ytterste dekselet. Er det mye arbeid ifm vinduet osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 14, 2015 Har sett litt på noen bilder på nettet, og stemmer det at jeg må av med det innerste dekselet også for å komme til disse kablene? Såvidt jeg kan se så er de ikke mulig å komme til ved å kun fjerne det ytterste dekselet.Er det mye arbeid ifm vinduet osv? Lenge siden jeg har styrt med passat nå så klarer ikke helt se det for meg. Du må hvertfall av med dørtrekk og plata innenfor ja. Kan være knotete med disse klipsene til vinduet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 20, 2015 Må ut med ytterste dørtrekk og den innerste plata hvor vindusmekanismen sitter. For å få ut denne må man først løsne gummi rundt ruta og diverse, og ta ut hele glassruta, før man får ut hele plata i døra med alt som sitter på den. Hadde nylig ut all innmat i bakdøra mi(2007 passat), av andre grunner. Er en del jobb, men Haynes-boka beskriver det i detalj 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 20, 2015 Må ut med ytterste dørtrekk og den innerste plata hvor vindusmekanismen sitter. For å få ut denne må man først løsne gummi rundt ruta og diverse, og ta ut hele glassruta, før man får ut hele plata i døra med alt som sitter på den.Hadde nylig ut all innmat i bakdøra mi(2007 passat), av andre grunner. Er en del jobb, men Haynes-boka beskriver det i detalj Dette stemmer ikke overens med å gjøre det foran. Normalt så løsner man bare ruta fra heisen og teiper den fast i toppen så den ikke ramler ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 20, 2015 Dette stemmer ikke overens med å gjøre det foran. Normalt så løsner man bare ruta fra heisen og teiper den fast i toppen så den ikke ramler ned. Mener det stod at ruta måtte ut foran også, jaja. Ikke så stor forskjell på selve jobben uansett, en del jobb :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...