ulyd ved oppstart (muligens registerkjede) på Audi A7 3.0TDI 245HK 2012

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med registret på audi a7? Har en salgs kakling, høres ut som registerkjede og det er ved oppstart av bilen.. varer I 2 sek.. Slik har det vert siden jeg fikk bilen for ett år siden.. lyttet litt I dag og hører at den samme lyden er der når jeg slipper gassen og lar motorbremsen gå ved lav hastighet.

Kan kjedestrammer Være kaputt? Bilen har godt 117.000km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ikke ikke noen "stygg" lyd.. for meg virket det som det skulle Være der.

Men vill høre om den motoren har hatt slike problemer tidligere før jeg drar på verksted med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Brodern har en A7 2011mod med samme motor og samme symptomer. Det var lekasje i strammer mellom kammene på toppen. Dette tok Audi på garantien og de brukte nesten en uke på og utbedre dette(motor og gir måtte tas ut). Kostet vel ca 75tusen. Bilen var gådt ca 120.000km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme motoren i min A4 Allroad. Møller har sagt til meg at det foreløbig ikke er noe fix på denne feilen. Noen som vet om dette er endret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og en slik lyd nå på Mercedesen(3l v6), verkstedet sa det mest sannsynlig var strammeren til register-kjedet... Skal inn i neste uke for å bytte den, estimert pris på jobb med feilsøkingen er 5000-5500kr..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er somregel høyre kjedestrammer på toppen. Men trodde det bar gjaldt eldre modeller av 3.0tdi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem på min 2012 A6 3.0TDi 204HK, der var det kjedestrammer. Den hadde gått 112000km. Deler for ca 3500kr, men må ut med girkassa, turbo og eksos for å få byttet det. Min ble tatt på bruktbilgaranti men Mekonomen skulle ha ca 50.000kr for hele jobben. De brukte 3 dager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øvre strammere på toppen kan vel byttes med motor og kasse i bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tips er å høre med forhandler da dette er noe som (bør) dekkes av garanti/reklamasjon. Blir dyrt å reparere for egen pengebok. Bilen er vel innenfor grensene når det gjelder alder og km-stand med tanke på reklamasjon:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.