#1 Skrevet Juni 18, 2015 Jeg har bestilt time for senking av min nye Golf GTE. Møller sier at dette ikke er å anbefale, da batteriet kommer nærmere bakken, og vil være lettere å skade. Det er forsåvidt i utgangspunktet ganske dyr operasjon med ny justering av radar for parkerings assistenter, adaptiv cruisekontroll, o.l. Noen som har noen tanker om dette? Jeg har ikke så lang tid på meg for å avbestille time som er bestilt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2015 Har hørt de sier det samme om E-golf. Selv om det er en teoretisk større sjangs for å skade batteriet, så er det jo helt likt for en bil med flytende drivstoff. Denne sitter jo under bilen og er det første om kommer i kontakt med underlaget. Batteriet sitter vel ikke under bilen heller, men over gulvet. Slik at det er bedre beskyttet? Og det er ikke vanlig at folk som senker bilene sine sliter med slittasje på bensintankene.. Men så er det gjerne litt billigere å bytte disse enn batteriet også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2015 Jeg har bestilt time for senking av min nye Golf GTE.Møller sier at dette ikke er å anbefale, da batteriet kommer nærmere bakken, og vil være lettere å skade. Det er forsåvidt i utgangspunktet ganske dyr operasjon med ny justering av radar for parkerings assistenter, adaptiv cruisekontroll, o.l. Noen som har noen tanker om dette? Jeg har ikke så lang tid på meg for å avbestille time som er bestilt.. Litt usikker på hvor batteri sitter på disse, men det høres jo ut som konsekvensene er de samme som å senke fossildrivstoffdrevne biler. Senker dem gjør vi jo alikevel. Alt kommer veldig ann på hvordan veier du ferdes på til daglig, bilen min er lavere en snittet, men jeg klarer fint å kjøre uten å subbe nedi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2015 (endret) Takker for raske svar Batteriet sitter i bunnen av bagasjerommet. Blir vel ca like over bakre aksling, så burde gå ann å kjøre uten å slå nedi ja. Eksos blant annet ligger vel da enda lavere? Jeg kommer nok ikke til å avbestille timen, dere bekrefter bare mine tanker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2015 Ikke noe farlig for batteriet å senke GTE. Hvis du klarer å slå nedi med batteriet på en GTE er du flink! GTE bør senkes også syns jeg da den ser litt styltete ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2015 Så langt jeg vet er det ikke kommet noe senk ennå med TUV for GTE, men er til E-Golf De hadde nok ikke fått TUV på senk til E-golf om det hadde vært noe fare, er nok en del kriterier som skal oppfylles for å få TUV på senk. Senk til E-golf går jo unna om dagen så er nok ikke lenge før det er til GTE også, har sett GTE i TUV papirene så er nok rett rundt hjørne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2015 Har du fått senket GTE`n din nå? Hvorfor må man justere radaren på GTE når man senker? Vil det bli merkbare problemer hvis man senker moderat (30-40mm)? Synes det høres rart ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2015 Trenger ikke justere radaren på E-golf så da trenger man ikke det på GTE heller, er jo samma greia. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2015 Er det noen som har gått senk på GTE enda? Sitter å vurdere eibach sitt 40/35mm, men usikker på hvordan høyden blir, vil ikke ha den for lav. Ser de selger et 30/20mm til E-golf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 9, 2015 får eibach setet mitt i morgen, og bilen på tirsdag kan slenge ut noen bilder så fort eg får senket en bil, en kompis har lik bil som eg får. senkesett kommer til han i morgen og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 9, 2015 Det blir spennende å se! Bestillte du senkesettet på Koolart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 9, 2015 Eibach for GTE er 40/30 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 10, 2015 Jeg har hatt Eibach senkesett montert i noen måneder på min GTE nå, super fornøyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 10, 2015 Trenger ikke justere radaren på E-golf så da trenger man ikke det på GTE heller, er jo samma greia. Jeg har fått justert alt sammen, radaren for adaptiv cruisecontrol, parkeringsensorer, hele sulamitten. Fikk beskjed på Møller at dette MÅTTE jeg gjøre for å få det godkjent. Men det er en eller to som mener jeg har blitt lurt nå. Men ingen klarer å legge fram noen dokumentasjon jeg kan gå til Møller med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 10, 2015 Snu det da og spør møller om de kan dokumentere hvorfor det må gjøres? Har ikke merket noe forskjell på min e-golf etter 2mnd med senk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 10, 2015 Bør jo også stå i tuv papirene om slik skal justeres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 11, 2015 Bør jo også stå i tuv papirene om slik skal justeres Det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har sjekket: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 17, 2015 Hvordan er erfaringen med Eibach på GTE? Ser ut til at høyden er ok etter senk. Men hvordan er kjørekomforen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 6, 2016 Noen som veit åssen det med senk og adaptivt understell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 6, 2016 Noen som veit åssen det med senk og adaptivt understell? Fungerer veldig bra for de jeg vet om. Får også coilovers med adaptive dempere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 6, 2016 Hvordan coilovere kjører de med? Har en kunde på jobb som ønsker dette - så må være god kvalitet og holdbarhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 6, 2016 Hvordan coilovere kjører de med? Har en kunde på jobb som ønsker dette - så må være god kvalitet og holdbarhet. Bilstein leverer komplett coilovers som tilogmed kan samkjøres med orginale styring av adaptivt understell - - - Updated - - - Fungerer veldig bra for de jeg vet om. Får også coilovers med adaptive dempere. Ja har sett Bilstein leverer det, men tørr ikke sjekke prisen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 6, 2016 Hvordan coilovere kjører de med? Har en kunde på jobb som ønsker dette - så må være god kvalitet og holdbarhet. http://www.awesomegti.com/parts/suspension/coilovers/kw-ddc-plug-play-coilovers-vw-golf-mk7-with-electronic-dampers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 8, 2016 http://www.awesomegti.com/parts/suspension/coilovers/kw-ddc-plug-play-coilovers-vw-golf-mk7-with-electronic-dampers Har en Jetta Hybrid med godkjente KW coilovers, så har litt relevant feedback. "Problemet" er vekta bak -foran kan de fleste coilovers justeres i det uendelige. I og med at hybridene er så baktunge er bilen ca 20mm lavere bak enn angitt i TUV - noe som førte til at jeg såvidt fikk det innafor TUV-spec (max justerbar høyde ga minste godkjente høyde senter-skjerm). Pga større batteri vil jeg tro at GTE avviker enda mer, så da spørs det om det går gjennom eller ikke. Mitt coiloversett var godkjent for En mulighet er å spørre lokale trafikkstasjonen om de vil godkjenne sett laget for Passat (såfremt de passer på mk7, det vet jeg ikke). Inntrykket jeg fikk var at så lenge settet var godkjent som SETT var det mulig at det kunne gå gjennom. Men, det er viktig at du spør før du shopper her tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...