#1 Skrevet Juni 10, 2005 En kamerat av meg holder på å konvertere en firer. Det er ikke noe værstingebygge, mer for å prøve seg litt frem og se om det vil virke. Det både han og jeg sliter med, er å skjønne hvordan bensintrykket, bensinpumpen og alt det der virker. I instruksjonsboka står dette; -brensletryck ( i henhold til innsugsrørets tryck) ca 3bar -brenslesystemets hålltryck ca 2.1 bar -brenslepumpens max tryck 6.3bar -brenslepumpens hålltryck 5.5bar Dette er altså en 1.8liters sugemotor. Planen er å lade rundt 0,5bar og se om det holder. Hvilke løsninger kan nyttes for å sørge for at den får nok bensin? Er det nok å kjøpe en progressiv bensintrykksregulator? Eller må vi legge opp slange til en ekstra dyse før innsuget feks? Takknemlig for alle tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 11, 2005 Når det skal lades kun 0,5 bar vil trolig orginal sprutet klare av dette uten noe ekstra. Tenningsforskyvelsen er vel den største utfordringen for å unngå tenningsbank. Tenningen må ned ved økende ladetrykk. Justeres bare grunnstillingen ned vil motoren bli utrolig slapp i bunn når turboen ikke lader Billigste løsning vil være en fordeler med vakumklokke som går begge veier, altså øke tenningspunktet ved vakum før ladetrykket kommer, og deretter senke tenningspunket når trykket kommer. Finnes enheter å få kjøpt til elektroniske systemer som senker så så mye i forhold til turtall o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2005 Lambda måler, eventuellt eksostemp meter, vil gi deg målinger som forteller om den får nok suppe eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2005 Takk til begge. Jeg har tenkt å kjøpe inn a/f-måler og ladetrykksmåler selv siden jeg avogtil driver feilsøking på turbobiler. Han som bygger har nemlig begrensede ressurser. Men takk sålangt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...