Oljelamper lyser mellom 1500-2000 rpm (99 A4 1,8 TQ)

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem.

Når jeg kjøper mellom 1500-2000 rpm så piper det og oljelamper lyser.

Slipper jeg den under eller drar den over blir den borte.

Har bytta føleren bak over filteret og hatt på trykk manometer, og trykket er stigende jo høyre rpm.

Snakket med Møller, de mente det måtte være sia til oljelamper,.

Har hatt ut sia, ikke noe galt med den. Rengjort og satt inn igjen.

Fortsatt ikke I orden.

 

Noen som har noen ide om hva som kan være årsaken til dette problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket var normalt når du målte det?

Det er vel to oljetrykksbrytere. Det er det i alle fall på 5'erne og den ene skal gi en alarm hvis trykket er for lavt ved ca 1800rpm. Høres ut som det er denne som er defekt hos deg i så fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i så tilfelle skulle den sitte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i så tilfelle skulle den sitte?

 

Har ikke skrudd på 4'ere så jeg vet ikke 100% sikkert om det er to givere. Bare en tanke siden det er to givere på 5'erne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel ringe Møller å høre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke to oljetrykkfølere på den motoren.

Så da må det være noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva fikk du som resultat når du målte trykk? Målte du på kald eller varm motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å bytte olje ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,8t - motor og oljelampe som lyser. DET VAR NYTT .... NOT!

 

Dette er nok et resultat av det fantastiske "long-life-programmet" til VAG , som burde hete: SHORT-LIFE.

 

Tipper det er sila , røret fra sila eller oljepumpa som er defekt.

 

Når det har tetta seg med disse koks-klumpene så hender det at oljetrykket kan være bra , for så å bli dårlig noen minutter senere, det var i hvertfall tilfelle på en 1,8Y jeg hadde,

Det ble skiftet sil og pumpe + ny bunnpanne og problem var løst.

 

Lønner seg å bruke engine-flush før hvert oljeskift på disse motorene + skifte olje på hver 10-12 K.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt ut sila. Var ikke noe særlig med drit i den.

Har oljeskift ca hver 10k.

Målte trykket på varm motor. Er da problemet oppstår.

Husker ikke trykket. Skal måle igjen i helga.

Bytta olje og filter. Bytta kontakta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være oljepumpe eller giver på oljetrykk. Når olja blir varm så blir den også tynnere enn når den er kald.

Det kan være derfor oljetrykket går ned på varm motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.