Audi A5 3.0 tdi quattro tip. Hvilke gearkasse og service intervaller ?

Anbefalte innlegg

Hei !

En kompis har en 2009 mod A5 3.0 tdi Quattro 6 trinns tiptronic. Flott bil! Den har gått 80 000km og han har nettopp hatt den på service.

Da jeg regnet med bilen hans har samme Zf girkasse om andre Audi med samme motor råda jeg han til å få gjort olje skift på kassa også. Ref diverse erfaringer og zf 's egne anbefalinger.

Han fikk først en pris på 4000kr for olje skift. "jøss, overaskende billig, kjør på " sa jeg ;) Bilen var på det lokale Møller verksted.

Da de hadde bilen hans ringte de han og sa de hadde bomma på pris og at prisen på olje og filter skifte på kassa var 15 000kr vistnok kosta bare filteret 5000kr...., ( de hadde ikke mulighet for flushing, så er bare 6 av 9 liter som blir bytta) han prøvde seg med å kreve at de måtte holde seg til tilbudt pris... men da var svaret fra kunde behandleren at det gikk ikke og at det heller ikke skulle byttes olje på den girkassa han hadde....

Så da er spørsmålet: Har ikke A5 samme girkasse som for eksempel A6 med samme motoren ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg få spørre om hvilket verksted dette var? Grenland Auto eller Skien Bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en ZF-kasse, så hadde jeg snakket med gutta hos RATS. http://www.rats.no/ De er rimelig gode på ZF.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.