Vil du flytte vintertreffet til Golsfjellet.?

Vil du flytte vintertreffet til golsfjellet ?  

47 stemmer

1. 1. Vil du flytte vintertreffet til golsfjellet ?

• Ja
      27
    • Nei
      0
    • Veit ikkje
      2
    • Vil ha treff på Golsfjellet som tillegg til Sigdal-treffet
      18

Anbefalte innlegg

VACN styret har sagt seg villige til å se på evnt. flytting av vintertreffet ifra Sigdal til Golsfjellet.

Det som kan være positivt med å flytte treffet hit er:

-Lokallag i området som kan arrangere treffet/banekjøring (valdres lokallag)

-Mer stabil is ( ble vel kjørt på den isen fram til over påske i år..)

-Overnattingsmuligheter ved "banen"

-Mer sentralt for de fleste i sør Norge

Vil du..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN styret har sagt seg villige til å se på evnt. flytting av vintertreffet ifra Sigdal til Golsfjellet.

Vil du..?

skal vi legge voten under treff også?

(så flere ser d?)

(Da ver d ordnet! Flott!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som ikke vet hvor Golsfjellet ligger.. er det altså fjellet mellom Valdres og Hallingdal

MapProvider2.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan gikk det i dag?! fikk desverre ikke vært med da jeg måtte bytte starter i bilen min... den gamle sa brått tak for seg...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La til et valg for Ole Brum versjonen, Ja takk begge deler!, da det er et ganske relevant sysnpunkt å få frem.

Det ène behøver da ikke nødvendigvis utelukke det andre. Så perfekt som Sigdalsbanen var på treffet i år er det ikke så enkelt og velge den bort til fordel for en bane jeg ikke har vært på engang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La til et valg for Ole Brum versjonen, Ja takk begge deler!, da det er et ganske relevant sysnpunkt å få frem.

Det ène behøver da ikke nødvendigvis utelukke det andre. Så perfekt som Sigdalsbanen var på treffet i år er det ikke så enkelt og velge den bort til fordel for en bane jeg ikke har vært på engang...

Du har helt rett i at banen var bra i år... iallefall lørdag. Søndag kom det masse vann opp i en sving, noe det gikk rykter om at var sabotasje... Snakket med eieren av Golsfjell Fjellstue i går kveld... de hadde hatt sitt siste arrangement på isen den 12. April !!! De hadde i vinter 80cm tykk is.

Vi har også kikket litt på overnattingsmuligehetene i området. Tanken var jo først og femst å overnatte på Golsfjell Fjellstue... fordelen deres er det "rallyinspirerte" hotellet, dette er jo et hotell som brukes av solberggutta osv. Bakdelen er at det ligger 7 km fra banen... samt at de bare har ca 70 sengeplaser.

Vi kom egentlig frem til at Oset høyfjellshotell er ett bedre alternativ.. de ligger kun noen hundre meter fra banen.. og har sengeplasser til alle.

Spurte forresten litt rundt det med støybegrensninger og likt.. det er jo så i vinden i disse dager... Svaret jeg fikk var som følger: "Nja.. altså.. på søndag iallefall... da må man nok ha eksosanlegg iallefall..."

Så... dette betyr jo at her får ALLE kjøre....

http://www.oset.no/html/kurs/isbane.html

mvh.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stemmer for golsfjellet, dette fordi det er en veldig fin bane med stabile forhold (normalt sett), men hvorfor ikke ha begge steder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av banen.

Banen brøytes/lages til ønsket størrelse.

DSC_0487-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søndag kom det masse vann opp i en sving, noe det gikk rykter om at var sabotasje...

Vel... 8-10 plussgrader er vel ikke sabotasje? Det var smeltevann, og det ble mere og mere vann for hver runde vi kjørte utover søndagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer for Golsfjellet jeg også. Var jo knallbane på sigdal i vinter men vi husker vel alle året før.... Den svingen som det kom vann opp (var ikke det en A4 som mista tappepluggen på bunnpanna???)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golsfjellet høres strålende ut;) *ikke så langt hjemmenfra*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ES A4èn mistet bunnpluggen ja, men fann den igjen i oljestripa, litt flaks må man ha..

Går for golsfjellet jeg å, artig å variere litt og oppleve nye baner...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok en Ole Brum jeg. Ja takk begge deler.

Det var kjempebra på Sigdal i år så jeg har ikke lyst til å velge bort det men på den andre siden høres det kjempegreit ut på Gol (sitter med inside info.)

PS: Slik at det ikke blir noe spørsmål ang. dette.

Jeg skriver dette som privatperson og ikke som en person i styret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer det noe mer ang. vintertreffet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.