#1 Skrevet Juni 20, 2015 fant ikke noen tidligere innlegg så la ut en ny. Har en audi 1,8tq, som ryker blått på tomgang eller ved evt nedover bakke på motor brems. Dette skjedde i hovedsaklig etter turbo bytt, så jeg trudde det nå var turboen som en selvfølge siden dette skjedde etter! Jeg kjøpte en ny, (original) k04 borg warner turbo siden det da slo meg først. Men etter litt kjøring samma dag så plutselig begynte den å ryke igjen oppdaget nå kun på motor brems for så å gi litt gass. Noen som har vært borti dette noen gang? Da det nå er veldig rart at det skal være turbo igjen. Kontrollert olje tilførsel, vann, og retur ifra turbo og det er ikke tett. Jeg tenker jo selvfølgelig også tetninger i motor, motor generelt kanskje også men er da en grense på hvor langt jeg skal feilsøke om noen har ett fint svar på dette. Tenker også utåndinga. noen som har noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2015 Ventiltettninger? Hvordan ser tennplugger ut? Evt tett veivhus ventilasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2015 Har nå koblet av røre som går ifra toppen og videre ned til slangen som går til turbo ifra luftfilter har da selvfølgelig tettet igjen det hullet som da kommer når du fjerner det røre. Mens det som er på toppen, blåser nå ut i atmosfære. Enn så lenge ser det ut som at det hjelper. Grunnen til at slikt skjer? Noe muligheter for at det er for høyt trykk i motor at åndinga må ut ett sted? Så den finner leteste utveien via eksos? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...