#1 Skrevet Juni 20, 2015 Hei. Hvordan gjør man dette? Nøkkelen er brent opp og rattlåsen står på. Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2015 Borre et hull på riktig sted slik at du får ut låsesylinderen, da kan du frigjøre rattlåsen med et flatt skrujern, og trekke rattlåshuset av rattstammen. Prosedyren er lik for Golf 1, 2 og 3, Passat opp til 96, Polo til tja 2002? Og mange fler. Her vises det i en Golf 3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2015 Om vi skal nerde litt, så slipper man å borre på 1975 og tidlig 76-modell. Jeg tipper at skiftet av tenningslås kom samtidig med at man gikk bort fra visker- og blinklyshendlene av metall. Forresten så er metoden med å borre ut tenningslåssylinderen å anbefale om man skal ha ny nøkkel. Sist jeg trengte ny nøkkel til die Winterhure var dessverre sylindrene i baklukelåsen og førerdøra så slitt at de ikke kunne brukes som "oppskrift" på ny nøkkel. På tenningslåssylinderen står det et unikt nummer, som angir oppbygginga av låssylinderen. Da blir nøkkelen 100%, men man må altså ta på seg merarbeidet med å demontere tenningslåsen og borre ut sylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2015 Kommer du til å få borret når alt står montert i bilen er vel ikke mulig og demontere sånn som på youtube filmen med låsen aktivert.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2015 Det er vel ikke værre enn å skru av hele rattstammen, Lasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2015 Du får demontert selve rattlåshuset også. Bare å løsne bolten på klemma som holder den til rattstammen og dra den av. Dog kan det bli noe bannskap når den skal monteres igjen. Det blir fort for få hender når rattakselen helst vil være i bunnen av hylsa og du dermed sliter med å holde opp denne samtidig som du entrer mutteren på toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2015 Du får demontert selve rattlåshuset også. Bare å løsne bolten på klemma som holder den til rattstammen og dra den av Du får vel ikke dratt den av hvis rattlåsen er engasjert i sporet på rattstammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 5, 2015 Har løst problemet med en god venn hammer og ett nytt rattlåshus;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 19, 2015 Du får vel ikke dratt den av hvis rattlåsen er engasjert i sporet på rattstammen? Jeg hadde i alle fall ikke nøkkel, som var grunnen til at jeg måtte ha av rattlåshuset i utgangspunktet. Dette fordi låsene på de dørene jeg hadde lås på var så slitte at de ikke kunne brukes som utgangspunkt for ny nøkkel. Ut kom i alle fall rattlåshuset. Mulig jeg berga meg med at rattlåsen ikke hadde grepet inn da jeg demonterte. Noen voldsomme utfordringer var det i alle fall ikke (før alt skulle sammen igjen) og ny nøkkel ble det til den heller sletne bilen:-). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...