#1 Skrevet Juni 21, 2015 Jeg tar selv service på bilene våre, og har pleid å ta en årlig lettere service med olje, alle filter samt bremsevæske som standard, nå går imidlertid A3'en vår svært lite, og har kun kjørt 2600km siste året, bør jeg likevel skifte olje og filter? Den går med Mobil1 ESP... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2015 Eg vet at for min del, ville eg byttet minst 1 gang i året eller minst kvar 15.000. Olje er ingenting å spare på, noe som møller prøver med longlife.. 2år eller 30.000 km. På mine biler kjører eg 10.000 på hvert oljeskift, og med min kjøring blir det rundt 3 stk i året [emoji4] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2015 Olje og filter koster svært lite i forhold til den gevinsten du får igjen. Jeg ville definitivt byttet olje minst 1 gang pr. år ved så lav km. Går an å gå ned et hakk på kvaliteten. For Castrol ville jeg da valgt Magnatec i stedet for Edge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2015 Ok, takk for svar, da blir det oljeskift (har masse ESP, så det blir den). Men hopper over luft og kupefilter tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2015 Luft og kupefilter har vel eundt 60.000km intervaller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...