#1 Skrevet Juni 10, 2005 Heisann! Når jeg startet bilen min i dag, hørtes den ut som ei gammal snekke med dieselmotor. Som om den fyrte på 3 sylindere. når jeg trykte full gass gikk den lite opp på turtall... men etter hvert greide heg å få den opp i 3000 omd. og da kom den seg. Noen som vet hva grunnen til dette kan være? Har hatt en liten sprekk i manifold ei stund (ca 3 cm) og i dag når bilen gikk så røyk det ut av sprekka. (noe du ikke har sett før) Mulig å sveise? evn. Har noen grenrør eller org. manifoil til meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2005 Heisann! Når jeg startet bilen min i dag, hørtes den ut som ei gammal snekke med dieselmotor. Som om den fyrte på 3 sylindere. når jeg trykte full gass gikk den lite opp på turtall... men etter hvert greide heg å få den opp i 3000 omd. og da kom den seg. Noen som vet hva grunnen til dette kan være? Har hatt en liten sprekk i manifold ei stund (ca 3 cm) og i dag når bilen gikk så røyk det ut av sprekka. (noe du ikke har sett før) Mulig å sveise? evn. Har noen grenrør eller org. manifoil til meg? Hei,motoren skal gå noenlunde like bra,selv med sprekk i grenrøret på en suge-motor.Sjekk at det er gnist på den sylinder som ikke tente(plugg/hette/ledning)osv.Kan også være dårlig med komp.på den gjeldende sylinder(dårlig/brent ringer/stempel).Sjekk at gnisten lever i beste velgående, først du.Fins vel massevis med brukte grenrør på opphuggingsplassene tenker jeg.Lykke til : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...