3 sylindrer? Sprekk i manifoil

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Når jeg startet bilen min i dag, hørtes den ut som ei gammal snekke med dieselmotor. Som om den fyrte på 3 sylindere. når jeg trykte full gass gikk den lite opp på turtall... men etter hvert greide heg å få den opp i 3000 omd. og da kom den seg. Noen som vet hva grunnen til dette kan være?

 

Har hatt en liten sprekk i manifold ei stund (ca 3 cm)

og i dag når bilen gikk så røyk det ut av sprekka. (noe du ikke har sett før)

Mulig å sveise? evn. Har noen grenrør eller org. manifoil til meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Når jeg startet bilen min i dag, hørtes den ut som ei gammal snekke med dieselmotor. Som om den fyrte på 3 sylindere. når jeg trykte full gass gikk den lite opp på turtall... men etter hvert greide heg å få den opp i 3000 omd. og da kom den seg. Noen som vet hva grunnen til dette kan være?

 

Har hatt en liten sprekk i manifold ei stund (ca 3 cm)

og i dag når bilen gikk så røyk det ut av sprekka. (noe du ikke har sett før)

Mulig å sveise? evn. Har noen grenrør eller org. manifoil til meg?

Hei,motoren skal gå noenlunde like bra,selv med sprekk i grenrøret på en suge-motor.Sjekk at det er gnist på den sylinder som ikke tente(plugg/hette/ledning)osv.Kan også være dårlig med komp.på den gjeldende sylinder(dårlig/brent ringer/stempel).Sjekk at gnisten lever i beste velgående,

først du.Fins vel massevis med brukte grenrør på opphuggingsplassene tenker jeg.Lykke til : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.