Audi C4. Vindusviskerblad på sjåførside har ikke god nok kontakt.

Anbefalte innlegg

Sliter med sikten førersiden på C4en når det regner. Har prøvd å bytte til nye pusserblader men det hjelper ikke.

Hva er årsaken? Slappe fjærer på viskerarm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at selve armen bøyer seg. Finn etpar fra en nyere på høgger'n, eller sjekk prisen på Møller. (ebay etc. kan også være alt.)

Vanlig problem.

http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/2232.phtml

Jeg bøyde litt på min, og det ble bra, (har strøken mekanisme) men armen kan like gjerne knekke hvis du tar i litt. U have been warned. Dette er støpt alu. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Da får jeg se om greier å skaffe noe brukt. Prøvde og bøye, men følte det var like før den knakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bøyde selve armen istedet for basen, om man kan si det slik, og det fungerte fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bøyde også armen på min C4, det fungerte helt greit. Varm den gjerne opp med varmluftpistol så er det enklere å bøye, litt mindre sjangs for at den knekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nok ikke fjære som er slapp, men treghet i leddet pga korrosjon. Hvis det er tilfelle vil det ikke hjelpe å bøye armen, den må byttes :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god rustløsende olje kan også løse opp korrosjon i leddet.

På min bil var det som sagt armen som var bøyd, og når det var på det værste så tok ikke viskerbladet i ruta engang, det var områder som ikke ble pusset. Det var ekstra ille på vinteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Nazze hadde til slutt den tynne delen blitt seende ut som en u-sving, og fortsatt var ikke viskeren inntil. Da måtte jeg til å bøye den indre delen, men det er nok lett å bøye litt for mye.. :P

Uansett alltid greit å smøre opp! Også mekanismen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde som du sa Bjørn.

Godt og endelig kunne se igjen. Blir sikkert en regntung sommer, så sikten trengs nok :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.