#1 Skrevet Juni 28, 2015 Heisann! Har en A4 1.8 TQ 2003 modell. Ved kjøp av bilen ble turbo byttet av autorisert verksted (oljerør, filter, olje, pakninger osv ble også byttet). Prisen på arbeid og deler var da ca 13.500kr. Siden da (under to år siden) har bilen rullet ca 17000 Km og nytt turbohavari er nå et faktum. Hvordan reklamasjonsrett kan man forvente å ha i en slik situasjon? Mvh Steffen Nilsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2015 Jeg vil si at dette er en reklamasjonsrett da en turbo skal vare vesentlig lengre enn 2år og 17000km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2015 Ble årsaken til at den opprinnelige turboen havarerte fastslått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2015 Ble årsaken til at den opprinnelige turboen havarerte fastslått? Den opprinnelige turboen ble byttet grunnet slitasje ikke havari. Dette ble gjort da turbo ble inspisert(og stor slitasje ble funnet) ved kjøp av bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2015 Hva slags turbo ble satt inn? Original Audi eller Biltema eller noe midt i mellom? Uansett så bør du ta en prat med verkstedet som gjorde jobben, selv om jeg har følelsen av at de kommer til å avvise saken... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2015 Nå er det vel også viktig med hva som er årsaken til havariet. Har den bare pakket inn årene uten grunn er det en klar reklamasjonssak. Er det derimot en utenforliggende årsak er det nok værre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2015 Årsaken til havariet er selvsagt avgjørende. Hvis det er du som bruker av bilen som er forårsaket det, så stiller du ikke bra. Men har bilen blitt brukt som en gjennomsnittlig bil, så har du en god sak ift reklamasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2015 Hva slags turbo ble satt inn? Original Audi eller Biltema eller noe midt i mellom? Uansett så bør du ta en prat med verkstedet som gjorde jobben, selv om jeg har følelsen av at de kommer til å avvise saken... Ut ifra prisen på hele jobben som var ca 13.000.- regner jeg med det ble satt inn noe billige greier.. Har kontaktet verksted som gjorde jobben og får til svar at garanti på turbo er bare ett år.. Mener jeg skal kunne benytte meg av reklamasjonsrett, ikke garanti så vi får se etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 30, 2015 Årsaken til havariet er selvsagt avgjørende. Hvis det er du som bruker av bilen som er forårsaket det, så stiller du ikke bra. Men har bilen blitt brukt som en gjennomsnittlig bil, så har du en god sak ift reklamasjon. Ja det er klart. Bilen er kun kjørt fint og rolig og servicer osv er fulgt. Får se hva som blir funnet ut etter litt feilsøking/inspeksjon av turbo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2015 Enig i det du sa om pris... originalturbo koster fort det samme som du betalte for hele jobben inkl turbo og øvrige deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2015 Samma om det er originalturbo eller ikke, det er forventet at en turbo varer lengre enn 2 år. Så så lenge det er snakk om et "hvitt" arbeid iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...