#1 Skrevet Juni 28, 2015 (endret) Har lekkasje av kjølevæske i framkant av motor på min 2.5 TDI 180hk AKE. Jeg frykter det er vannpumpa som lekker. Den er 2 år og 34000km gammel av merket Valeo og burde holdt mye lenger. Noen som har erfaringer med andre ting enn selve pumpa som kan lekke i framkant? Hvor mye demontering må til for å skifte bare vannpumpa og ikke resten av registerdelene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2015 Sjekk om du ikke har lekkasje av vann nedi "V"på motor. Det hadde jeg. Var et rør der som var lekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2015 Sjekk om du ikke har lekkasje av vann nedi "V"på motor. Det hadde jeg. Var et rør der som var lekk Var det lett å lokalisere lekkasjen ovenfra når man tar av motordeksel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2015 Ja. Men ikke med en gang hvor det kom ifra. Men lå endel kjøleveske nedi v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2015 Hadde vannpumpehavari på min afb for et par år siden. Den var heller ikke kjørt langt siden forrige bytte, husker ikke hvilken produsent. Det var endel søl rundt fronten på motoren, den er kledd godt inn så det er ikke lett å få inntrykk av hvor lekkasjen kommer fra. Er jo endel jobb for å skifte vannpumpe,men sjekk den eminente diy guiden her på forumet for skifte av registerreim på v6 tdi. Der får du rimelig greit innblikk i hva som gjelder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 22, 2015 Løst. Det var lekkasje mellom vannpumpe og motorblokk, i pakningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2015 ufaglærte som har skiftet pumpa eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2015 ufaglærte som har skiftet pumpa eller? Det var relativt drevne folk, men det spørs om det har gått litt fort i svingene. Monterte ny pumpe og pakning med pakningsstoff på begge sider av pakning:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...