#1 Skrevet Juni 30, 2015 Hei Jeg har støtt på et problem Jeg har en 1.9 TDI PD motor med utslitt kamaksel. Feilsymptomene var "snekkelyd" og dårlig trekkraft. Jeg skiftet da Kamaksel,øvre og nedre lagerskåler, hydrauliske ventilløftere, div pkn og skruer til alt. Motoren tok jeg 2 oljeskift på etter jobben var ferdig for å rense den best mulig innvendig. Nå 3 måneder senere er akkurat samme feilen tilbake. Har noen vært borti dette før? Hva kan det være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2015 Tviler på at det er kamaksel bare etter 3 mnd, om du ikke har kjøpt en med dårlig kvalitet eller ikke brukt riktig moment på skruer osv. - - - Updated - - - Tviler på at det er kamaksel bare etter 3 mnd, om du ikke har kjøpt en med dårlig kvalitet eller ikke brukt riktig moment på skruer osv. Riktig olje må også brukes, men sliter ikke en kamaksel på 3 mnd med feil olje heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2015 Riktig olje må også brukes, men sliter ikke en kamaksel på 3 mnd med feil olje heller Da må det i tilfelle være noe annet som ligger bak, som f.eks. problemer med smøring og oljetrykk, tette oljekanaler etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2015 Hva kom du fram til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...