Anbefalte innlegg

Hei. På utkikk etter ny bleieracer og lurer på om dere som har erfaring med 1.6 TDI CR motoren kan utdype denna litt?

Noe svakheter ved denne motoren? driftsikker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker knall opp til ca 90km/t etter det blir den slapp (forbikjøringer etc). Vet at de tåler chipping litt dårlig, bøyde råder osv. Jeg ville valgt med DSG siden registeret er litt snevert og det blir mye giring i bytrafikk.

Men drivstoffsmessig er den fenomenal, SYKT lavt forbruk, hvertfall på langkjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt slapp, men jeg har motsatt opplevelse av Bjørn Gisle her, og har kun hørt positive ting om chipping av disse.

Det med bøyde råder har vel blitt bortforklart en del ganger nå..

Sykt lavt forbruk da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 2012 1.6TDI og forbruket er veldig bra. Kjørte nettopp en langtur med 5stk i bilen pluss litt bagasje, og det føltes ikke noe problem å motorveiscruise i 120-130. Dog ville jeg nok merket at den var litt slapp om jeg skulle på fjellet med full oppakning.

Ellers til normal kjøring så fungerer den helt ok, men er ingen racer. Når det gjelder driftssikkerhet har jeg ikke merket noe, bortsett fra at jeg måtte bytte EGR ventil når den var 3år. Dette gikk på garantien.

Lasse B Furuseth : Så chip på disse burde ikke være noe problem? Var litt fristet til det tidligere men hørte så mye "skummelt" om bøyde råder. Det er vel ei en rimelig reparasjon dersom det skulle skje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote name=

Lasse B Furuseth : Så chip på disse burde ikke være noe problem? Var litt fristet til det tidligere men hørte så mye "skummelt" om bøyde råder. Det er vel ei en rimelig reparasjon dersom det skulle skje.[/quote]

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere noe som helst, men jeg har hadde en A1 med chip, og det er vel flere som har chippet disse motorene. Men det bør gjøres skikkelig, og ikke med en tuningboks osv. Bøyde råder er ingen billig jobb, dessverre. Da går nok hele motoren din..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.