#1 Skrevet Juli 1, 2015 Noen som vet hvor vanlig "rasling" av kam/registerkjede er på 3.0tdi motoren? Virker ikke som noe stort problem, men flere innlegg her inne omhandler dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2015 Noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2015 Kom vel oppgradering av øvre strammere i 08/09. Så er vel mest vanlig på di tidligste og på 200.000km + men kan oppstå mye før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2015 Har sjekka litt selv og fått svar. Er en svakhet på kjedestrammerne i alle 3,0tdi motorer utenom A8 fram til september 2012 da forbedret strammer kom. Fabrikken har hatt dette som sak siden november 2014. Da dette ansees som helt ufarlig blir det pr. dato ikke gjort noe med dette av Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2015 http://forum.vacn.no/showthread.php?191134-A6-4f-V6-3-0TDI-kjedehavari 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2015 http://forum.vacn.no/showthread.php?191134-A6-4f-V6-3-0TDI-kjedehavari Kjenner til denne. Kom vel ikke helt klart ut i fra tråden min, men dette gjelder 245hk motorene fra 2011, levert i A4, A5,Q5, A6 og A7. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2016 Tar opp denne tråden. Fikk bekreftet fra Møller at på min bil blir det skiftet kjedestrammer oktober i år da den skal ha service. Det er utført noen slike oppgraderinger allerede som ser ut til og fungere bra. Det er viktig og merke seg at en må selv ta kontakt med Møller og melde dette inn som en sak, dette er ingen tilbakeinnkalling. Når garantien etter hvert går ut blir dette en dyr sak, da det er en ganske omfattende jobb og utføre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 27, 2016 Har hørt om flere tilfeller av dette. Jeg måtte bytte strammer på min A6 på 165000km, har nå fått rasling igjen fra strammer ved ca 230000km.Bilen skal inn på verksted i morgen for vurdere om det er garanti jobb. Brodern sin A7 med 3,0 tdi fikk også samme problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 27, 2016 Har hørt om flere tilfeller av dette. Jeg måtte bytte strammer på min A6 på 165000km, har nå fått rasling igjen fra strammer ved ca 230000km.Bilen skal inn på verksted i morgen for vurdere om det er garanti jobb. Brodern sin A7 med 3,0 tdi fikk også samme problemet. Min har så vidt gått 50000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 27, 2016 Demo Q7 til møller hadde vist fått dette problemet, 2016 mod gått 30 000km 3.0 TDI V6.... Ikke bra....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 27, 2016 merkelig dette, min 06 a8 har gått 123.000km ikke noe problem... rart det er så variert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 27, 2016 Er dette noe som høres tydelig, eller noe en må "lete" etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 28, 2016 Er dette noe som høres tydelig, eller noe en må "lete" etter? Høres under oppstart, har du musikk på er det ikke lett og høre det. Er heller ikke hver oppstart dette høres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 28, 2016 merkelig dette, min 06 a8 har gått 123.000km ikke noe problem... rart det er så variert.. A8 3,0 tdi har ikke hatt dette problemet A8 4,0 tdi derimot, har vært plaget en del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 28, 2016 A8 3,0 tdi har ikke hatt dette problemet A8 4,0 tdi derimot, har vært plaget en del. men er det ikke samme delene som er brukt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 29, 2016 men er det ikke samme delene som er brukt? A8.3.0tdi har en annen motorkode og er ikke berørt av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 30, 2016 asb... er ikke den i a6 og a4 og? Garantert. Mulig nyere a8 har eannen motorkode fra 2010..=? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 30, 2016 asb... er ikke den i a6 og a4 og? Garantert. Mulig nyere a8 har eannen motorkode fra 2010..=? Dette gjelder de nyere 245hk motoren fra 2012 og oppover. Koden på disse er CDUC og CDUD. A8 fra samme tidspunkt har 250hk og motorkode CDTC. Ikke samme motorkode med andre ord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 30, 2016 ok, men kjedestrammer problemene på 3.0tdi v6 er jo kjent helt ifra 2003 og fram til ca 08-09, da det ble forbedret strammer da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 30, 2016 ok, men kjedestrammer problemene på 3.0tdi v6 er jo kjent helt ifra 2003 og fram til ca 08-09, da det ble forbedret strammer da. Men rart man fortsatt får trøbbel med dette i 2016 etter over 10 år utvikling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 3, 2016 Hvor mye koster det å skifte denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 4, 2016 Hvor mye koster det å skifte denne? På min bil er det er en garantisak og Møller ville ikke oppgi kostnad. De skulle ha bilen i flere dager, Girkassa skulle bl.a demonteres. Mye skruejobb så billig blir det ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 4, 2016 Jeg har en 2012 a6 med 3.0 204hk og den har en liten raklelyd ved oppstart. Varer kun i maks et halvt sekund. Tok kontakt med møller og de forklarte at noen av de motoren har denne lyden,uten at de helt kan sette fingeren på hva det var. Snakket om oljetrykk. Han betrygget meg med at så lenge lyden ikke begynte og vare lengre,men holdt seg lik,var det ikke noe og bekymre seg over. Kan dette være samme sak som dere her prater om? Bilen er importert og har gått 128. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 5, 2016 Jeg har en 2012 a6 med 3.0 204hk og den har en liten raklelyd ved oppstart.Varer kun i maks et halvt sekund. Tok kontakt med møller og de forklarte at noen av de motoren har denne lyden,uten at de helt kan sette fingeren på hva det var. Snakket om oljetrykk. Han betrygget meg med at så lenge lyden ikke begynte og vare lengre,men holdt seg lik,var det ikke noe og bekymre seg over. Kan dette være samme sak som dere her prater om? Bilen er importert og har gått 128. Det kan det være ja. Strammeren mister oljetrykket og kan da få en raklelyd ved oppstart. Lyden på min bil er variabel, noen ganger svært hørbar, andre ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 5, 2016 Hvor mye koster det å skifte denne? Er det ikke rundt 50-60tusen? Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...