Manglende spenning på +-kabel RNS-D

Anbefalte innlegg

Hei,

Den røde og gule +-kabelen (se bildet) fra bilen inn til RNS-D mangler spenning i bilen min, noen som har et vært borti dette ? Alle sikringer er ok og jeg vet ikke hvordan man kan feilsøke dette. Skulle gjerne hatt noe lyd til ferien :) Ledningen nærmest kameraet går i kontakten UB +. Jeg mener denne gir strøm til spilleren, men den har ikke spenning

-Øystein[ATTACH=CONFIG]227283[/ATTACH]

DSC_0009[1].jpg

DSC_0007[1].jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne skal vell så vidt jeg vet ha spenning konstant uavhengig av tenning, lys osv.

Om du ikke måler noe spenning der ville jeg forsøkt å tatt av bakparten på sikringspanelet å prøvd å finne igjen kablene der. Dette gjør du ved å se hvilken sikring som forsyner cd-spilleren. Så ser du på baksiden etter samme type/farge kabel.

Videre ville jeg målt om det var noe spenning inn til den aktuelle sikringen og eventuelt målt ut av den igjen. Om du har strøm der er det forsåvidt bare å følge og måle kablene fram til spilleren så vill jeg tippe du finner en eventuell feil

Jeg tror denne ledningen gikk ganske direkte fra sikringsboksen til spiller muligens via noe kontakter hvor det kan selvfølgelig kan oppstå dårlig kontakt. Så om du starter med å måle på baksiden av sikringspanelet å prøver å følge kabelen videre så er du godt igang.

Kan jo være noe feil med en sikring også, har selv oversett defekter sikringer.

Hva slags bil og årsmodell er det snakk om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en -04 A6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.