Vw Golf 1 GTI starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Golf 1 1.8 GTI 1983 som ikke vil starte.

Bilen har stått siden 2007 uten å bli startet så den har da fått noe nye deler:

Rotor

Fordelerlokk

Plugger

Skiftet bensin

Nye bensinslanger

Luftfilter

Bensinfilter

Oljefilter + olje

Bilen har gnist, fylte på 4 liter bensin etter å ha tømt ut den gamle, er dette for lite?

Den starter på startgass men dør ut igjen.

Bensinpumpa foran høyre bakhjul går.

Trenger nå nye forslag.

Atle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gitt den 20l bensin. Og se at den får fuel opp til motor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du tvangskjører pumpa. kommer det bensin ut av dysene når du løfter på tallerknen på Kjet'n da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig er det nødvendig å løfte på tallerken når bilen har stått så lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt en nødvendighet ja! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig er det nødvendig å løfte på tallerken når bilen har stått så lenge.

Hva mener du med tallerken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne videoen er ganske illustrativ. Jeg anbefaler å klipse av toppen på luftfilterboksen og løfte tallerkenen fra undersida. Da minsker du risikoen for å få problemer med falsk luft om man ikke har greid å entre belgen oppå luftmengdemåleren. Som man ser sprøyter dysene når man hever tallerkenen og dermed simulerer at vakuumet i innsuget drar opp denne:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg og jeg fylte litt 2 takts olje inn i bensinpumpen for hvis den har stått tørr over en lengre periode så suger den ikke bensin,min startet på direkten da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:) tar gjerne imot mer forslag da jeg ikke får testet dette enda:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så manger mer tips å komme med før du har prøvd detta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så manger mer tips å komme med før du har prøvd detta :)

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg og jeg fylte litt 2 takts olje inn i bensinpumpen for hvis den har stått tørr over en lengre periode så suger den ikke bensin,min startet på direkten da :)

Denne videoen er ganske illustrativ. Jeg anbefaler å klipse av toppen på luftfilterboksen og løfte tallerkenen fra undersida. Da minsker du risikoen for å få problemer med falsk luft om man ikke har greid å entre belgen oppå luftmengdemåleren. Som man ser sprøyter dysene når man hever tallerkenen og dermed simulerer at vakuumet i innsuget drar opp denne:).

Har sjekka litt nå å jeg får ikke bensin frem til filteret ved luftfilterboksen. Har fylt på så det er 15 liter bensin, kobla bensinpumpa på tenningslåsen så den går konstant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar gjerne imot tips[emoji106]🏻

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.