Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Audi A8 4.0 tdi 2004 mod. som er ganske lunefull. Den starter når det passer seg men alltid når den er kald. Den er utstyrt men keyless og når jeg prøver å starte slår ikke starteren inn, alt annet slår seg på og funker. Den slår seg aldri inn når motoren er varm, men bruker jeg starkabler fra en annen bil starter den. Har hatt diagnose flere ganger men finner ingen feil. Har noen vært ut for det samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteriet....?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet til orginalt batteri på Møller så det er det ikke, kun 5 mnd gammelt og syrevekt 1.28.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål spenningen over batteripolene når du har startproblemer og når alt er ok.

Starter den aldri når den er varm, eller noen ganger ?

Starter den alltid med starthjelp når den er varm ?

Når du kobler til ekstra starthjelp, da kobler du deg utenom "kontrollboksen" for strømforbruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spenningen på batteriet har vært 12.5 til 13.2 volt, dette skjer alltid etter at motoren har blitt varm så batteriet er fulladet når dette skjer.

Det startet med at den av og til ikke startet når den var varm men nå er det nesten konsekvent, den starter heller ikke med en startbuster må ha hjelp fra en bil. Har fått tips om veldig mye fra kabel fra batteri frem til starter, irr på jordingslendning til starter, energy management system, startmotor, ikke programmert batteri, feil batteri, keyless osv. Keyless`en funker også bare av og til må åpne med å trykke på nøkkelen men dette er vel et kjent problem på Audis keyless fra 2003 til 2007 har jeg hørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Marts.

er nok 99 prosent sikker det er starteren...

om du google d,så finner du flere som har denne type problem på vag/audi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er bra ihht feilsøking er at feilen nå er repeterbar.

Jeg ville ha begynt med å sjekke om starteren får "styrestrøm", dvs +12v på innslaget, når du forsøker å starte.

Omtrent alle startere har 3 tilkoblinger.

1) +12v fra batteri

2) Jord via motorblokk til karosseriet

3) +12v styrestrøm, fra startrele

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.