#1 Skrevet Juli 8, 2015 Kjøpt meg ny A4 (2013 med 44k på telleren) og irriterte meg noe sykt over at rattet ikke var helt rett, dette i tillegg til vel mye sporing gjorde at jeg bestilte en firehjulskontroll som ble tatt idag. Noe avvik var det, usikker på hvor mye nøyaktig men det som kunne justeres ble justert inn og alt bare velstand nå. Nevnte dette til forhandler hvor jeg kjøpte bilen og han mente at dette var normalt etter 40k på veien. Jeg mener at dette bare er tull men må høre med dere... Innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2015 Mine erfaringer fra mange år på veien og mange biler er at dette endrer seg ikke av seg selv. Må noe fysisk til for å få dette ut av lage. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2015 om det ikke er tatt noen kontroll tidligere så er det ikke gitt at hjulstillinga er perfekt ut i fra fabrikken heller. dessuten har man jo slitasje på foringer o.l også.. greit nok at bilen er av nyere dato og godt 44k. men jeg vil ikke kategorisere det som unormalt jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2015 Mine erfaringer fra mange år på veien og mange biler er at dette endrer seg ikke av seg selv.Må noe fysisk til for å få dette ut av lage. Det var det jeg også tenkte. Skulle jo egentlig ikke forandre seg. om det ikke er tatt noen kontroll tidligere så er det ikke gitt at hjulstillinga er perfekt ut i fra fabrikken heller.dessuten har man jo slitasje på foringer o.l også.. greit nok at bilen er av nyere dato og godt 44k. men jeg vil ikke kategorisere det som unormalt jeg da Det er jo faktisk også et viktig poeng, godt mulig den ikke har vært 100% hele tiden. Og ting slites jo, dette er ikke noe krise for min del, alt er jo på plass nå. Men jeg bare lurer på hvor normalt/unormalt dette evt er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2015 Flere innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2015 På Transporteren min som jeg nettopp handla har gått 18 000 og der står rattet noe til høyre ved kjøring rett frem. Dette opplevde jeg også i T5n på jobb og også demobilen på Volkswagen. Sinnsykt irriterende og jeg kommer til å stille det inn når jeg monterer senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2015 Tror mye vag er dårlig justert fra fabrikk, både passaten og b8en fattern har kjøpt nytt har slitt skjevt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2015 Ingen erfaring med slitasje på ny bil, men synes det hadde vært rart om hjulstilling hadde vært 100% fra fabrikk, da det tross alt er noen biler som må justeres inn, og dette kan neppe gjøres automatisk på noe vis (rett meg om jeg tar feil). Dessuten skjer det mye med et nytt understell i løpet av 40 000km, foringer som setter seg, dempere og fjærer som setter seg osv, osv. Det meste virker jo inn på hjulstillingen, på et eller annet vis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2015 absolutt ikke unormalt, Dessverre opplever jeg at Audi kan være værre enn andre på dette. Ser spesielt mye A6 4F og 4G som sliter skeivt før 50 000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2015 Godt å høre, da vet jeg at det ikke er unormalt iallefall. Takker for svar. Dog Audi som er et premium merke burde være mer nøye med slike detaljer som at rattet er 100% rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...