#1 Skrevet Juli 12, 2015 Har DPF regenerering noen påvirkning ved nedsatt EGR funksjon? Har satt inn ei tynn stålplate mellom egr og innsug med mindre hull igjennom for å begrense litt drit fra egr til innsug, vil dette påvirke DPF negativt? Gjelder en audi a8 3.0tdi ASB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2015 Vet flere tunere kutter ut egr også ved chip.... Hva med dpf på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2015 Jeg ser på dette slik: Primærfunksjonen til: EGR - redusere NOx utslipp. Dette gjøres ved å redusere forbrenningstemperaturen, som igjen øker sot produksjonen, pga ufullstendig forbrenning. DPF - redusere sot. Så redusert EGR funksjon => mindre sot => mindre behov for DPF Fjern EGR dritten , og få en "friskere" bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2015 Vi har ikke registrert noe mere problem med dpf etter fjerning/deaktivering av egr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2015 Du kan oppleve å få feillager, "for liten gjennomstrømning" men det finner du ut etter en del kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2015 Vi har ikke registrert noe mere problem med dpf etter fjerning/deaktivering av egr. Kan det oppleves at rengjøring går oftere pga mere sot i eksos? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2015 Kan det oppleves at rengjøring går oftere pga mere sot i eksos? Blir jo evt mindre behov for regenererig slik jeg forstår da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2015 Blir jo evt mindre behov for regenererig slik jeg forstår da Om ikke motoren slipper dritten rett ut i eksosen å ikke "forbrenner" den på nytt som orginalt med egr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2015 Godt spm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 14, 2015 Får du egr delete og programvare så sviver forbrenner jo motoren bedre enn noen gang og burde ikke være noe problem med "dritt" i eksosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 14, 2015 Når vi koder bort EGR på biler med DPF så går all eksosen gjennom DPF isteden for at noe går inn igjen i innsuget så der blir mere påkjenning på partikkelfilteret. Mange nye biler koder vi ikke bort EGR på forde det kan trigge problem med partikkelfilteret over sikt. Det greieste er og kode bort begge deler spør du meg men:p Da får enn en motor som går finere og slipper all dritt i innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2015 Når vi koder bort EGR på biler med DPF så går all eksosen gjennom DPF isteden for at noe går inn igjen i innsuget så der blir mere påkjenning på partikkelfilteret.Mange nye biler koder vi ikke bort EGR på forde det kan trigge problem med partikkelfilteret over sikt. Det greieste er og kode bort begge deler spør du meg men:p Da får enn en motor som går finere og slipper all dritt i innsuget. Dette jeg også mener, bare så synd det trengs tig for å kode bort dpf... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2015 Når vi koder bort EGR på biler med DPF så går all eksosen gjennom DPF isteden for at noe går inn igjen i innsuget så der blir mere påkjenning på partikkelfilteret.Mange nye biler koder vi ikke bort EGR på forde det kan trigge problem med partikkelfilteret over sikt. Det greieste er og kode bort begge deler spør du meg men:p Da får enn en motor som går finere og slipper all dritt i innsuget. Hvilke DPF problemer har dere erfart pga deaktivert EGR ? Hvorfor deaktiverer dere EGR på noen biler ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2015 Hvilke DPF problemer har dere erfart pga deaktivert EGR ?Hvorfor deaktiverer dere EGR på noen biler ? Stort sett kun ett problem som oppstår ved DPF og det er at den tetter seg. Koder bort EGR forde innsuget blir koksa igjen og det siste du vil ha i innsuget er varm eksos, der skal være kald luft;) Bilen går mye reinere uten EGR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...